Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken växelgrupp?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, efter att ha kraschat förra cykeln är det dax för ny cykel.
Kolfiberfälgarna har jag redan stående så det kommer inte bli någon utgift, däremot har jag spanat in en ram som ligger i prisklassen 30k+ (ridley noah).
Sadel spelar ingen större roll, är ju

Det finns inte så många som har bytt från ShimaNO till SRAM och ångrat sig.

Jag personligen tycker inte om Noahs formgivning men det är inte jag som ska köpa ram.

jo det är ju en subjektiv fråga helt klart! med tanke på den ekonomiska faktorn så är 50% rabatt på noaha ramen ett bra argument för just denna ram, samtidigt som jag tycker det känns som en schysst ram!

Hur är det om man vill byta från Shimano till sram

Samma body....

gott.

http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Road+Parts/Transmission/Groupsets+-+Road+Bike/Campagnolo+Athena+Carbon+Groupset_1957.htm

Är detta något värt att satsa på? är trots allt halva priset jämfört med sram red serien. Vilka grupper skulle ni rek

De som kör SRAM gillar det. Jag kör med Campa och gillar det.

Jag tycker ändå att Red är värt att testa med tanke på dina hjul och allt går att sälja om du inte gillar det.

Sram Force är mkt prisvärd i förhållande till prestanda och vikt.
Om du tycker Red är för dyrt så får du i Force-gruppen alla tekniska fördelar med Red men bara ett litet vikthandikapp till Force-gruppens nackdel.
Se till bara att du köper senaste genera

Finns det någon statistik på antalet nöjda-missnöjda eller är det något du tycker?

Ultegra 2010

Jag väntar med spänning på Tour-tabellerna.