Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tänker köra intervall i dag och LSD i morgon men minns att jag läst i trådarna att efter det ena eller det andra skall man låta kroppen vila en dag. Var det efter ett intervallpass eller var det efter et långpass.

Jag försöker köra 30-50 km i veckan

Jag har en relativt lugnt dag efter alla mina kvalitetspass, och dit räknar jag både intervaller och långpass. Rent allmänt skulle jag dock föreslå att du vilar efter intervallerna.

Huvudregeln är att alltid planera in de mest krävande passen först dvs ditt intervallpass, dagen efter kan du köra ditt LSD pass och efter varje långpass alltid planera en vilodag.

Lycka till!

Prova.

Hm, är inte definitionen av ett LSD-pass att man känner att man kan göra det direkt igen? (efter dusch och mat då kanske 😉 )

Edit: Ok, det beror väl på längden av långpasset förstås...

LSD-pass är ju inte direkt krävande för flåset, men däremot tröttar man ju ut muskler och leder om man är ute och rullar i två timmar.

Jag brukar inte bry mig om jag är utvilad före ett LSD-pass. Det brukar gå bra ändå.

Däremot ser jag till att vara ordentligt utvilad före alla hårda pass!

Utvilad FÖRE intervallpasset är det viktigaste.

Tack för snabba synpunkter - det blir tusingar under em eftersom jag hade vilodag i går så får det bli ett långdistans på temat "låg pulszon 3" i morgon.

Sannolikt får man väl en pulshöjare under hockeyn i em i tillägg 😀

Ja nog måste det vara bra att vara utvilad före intervallpasset,
samtidigt tänker jag att om man kör ett riktigt hårt intervallpass ena dagen så borde det vara rimligt att ta en vilodag dagen efter eller möjligen ett väldigt lätt och lungt pass??

Eller

12