Quote from Guest on 10 July 2009, 20:10Läser på här på sajten om hur man ska lägga upp sin löpträning inför halvmaraton. Hittade utöver det två program som verkar bra men skiljer sig åt lite:
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=22&Ph_ID=13&R...
http://iform.se/traning/tra
Läser på här på sajten om hur man ska lägga upp sin löpträning inför halvmaraton. Hittade utöver det två program som verkar bra men skiljer sig åt lite:
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=22&Ph_ID=13&R...
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 20:20Jag skulle tveklöst välja programmet på marathon.se. Detta endast baserat på alla läskiga förstasidor av iForm som jag sett på tidningshyllan som berättar hur jag på 5 veckor ska få fastare rumpa, gå ner 10 kg, blir bikiniklar på 6 veckor och jag-vet-inte
Jag skulle tveklöst välja programmet på marathon.se. Detta endast baserat på alla läskiga förstasidor av iForm som jag sett på tidningshyllan som berättar hur jag på 5 veckor ska få fastare rumpa, gå ner 10 kg, blir bikiniklar på 6 veckor och jag-vet-inte
Quote from ellen olsson on 10 July 2009, 20:25Iform suger. Främsta användningsområdet torde vara som tändhjälp vid braständning.
Iform suger. Främsta användningsområdet torde vara som tändhjälp vid braständning.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 20:30Eller att torka brasan med.
Eller att torka brasan med.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 21:35Haha, anade att iForm inte stod högt i kurs här! Ogillar den tidningen skarpt jag med. En typisk "tjej"-tidning där dåliga råd om snabbmetoder och utseendefixering premieras framför aktiviteterna i sig.
Tyckte programmet de hade verkade helt okej dock.
Haha, anade att iForm inte stod högt i kurs här! Ogillar den tidningen skarpt jag med. En typisk "tjej"-tidning där dåliga råd om snabbmetoder och utseendefixering premieras framför aktiviteterna i sig.
Tyckte programmet de hade verkade helt okej dock.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 21:55Stålsatte mig och kollade lite på iform-programmet. Och jodå, om man är ny på löpning och vill köra en halvmara efter tolv veckor är det inte ett helt dumt program. Anders Szalkais program är avsevärt ambitiösare och kommer med stor sannolikhet att ge ett
Stålsatte mig och kollade lite på iform-programmet. Och jodå, om man är ny på löpning och vill köra en halvmara efter tolv veckor är det inte ett helt dumt program. Anders Szalkais program är avsevärt ambitiösare och kommer med stor sannolikhet att ge ett
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:05Måste säga att 1.50 från ingen träning alls på det där programmet är imponerande. Vad är t.ex. "vanlig löpning".
Fast de olika programmen har olika syften. Marathon.se har målet 1:45 medan iform har målet 2:30 vilket inte är rättvist.
Måste säga att 1.50 från ingen träning alls på det där programmet är imponerande. Vad är t.ex. "vanlig löpning".
Fast de olika programmen har olika syften. Marathon.se har målet 1:45 medan iform har målet 2:30 vilket inte är rättvist.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:06Oj, jag skulle inte ha klurat så länge på mitt svar. 😉 Jaja...
Oj, jag skulle inte ha klurat så länge på mitt svar. 😉 Jaja...
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 00:11Jaha, varför tycker alla att IForms program är så himla kassa?
Jag har kört med första nybörjarprogrammet och det gick utmärkt och på 12 veckor lärde jag mig springa 5 km på under 30 min.
Nu är jag inne på vecka 5 i fortsättningsprogrammet, 10 km på 60 m
Jaha, varför tycker alla att IForms program är så himla kassa?
Jag har kört med första nybörjarprogrammet och det gick utmärkt och på 12 veckor lärde jag mig springa 5 km på under 30 min.
Nu är jag inne på vecka 5 i fortsättningsprogrammet, 10 km på 60 m
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 08:02Vilket program man vill köra hänger nog på ambitionsnivå. Båda programmen leder säkerligen till halvmaran det är bara en fråga om resultat... Iforms siktar i huvudsak inte på något tidsmål utom verkar rikta sig till främst nybörjare medans marathon´s pas
Vilket program man vill köra hänger nog på ambitionsnivå. Båda programmen leder säkerligen till halvmaran det är bara en fråga om resultat... Iforms siktar i huvudsak inte på något tidsmål utom verkar rikta sig till främst nybörjare medans marathon´s pas