Quote from Guest on 4 September 2010, 14:53Fortsatt diskussion från "Armstrong kör ½IM 2011"
Skulle vilja ha ett enat svar om vad som är bäst som första simsätt.Min idrottslärare (ingen simmare) påstod att anledningen till att vi lär oss bröstsim på simskolorna är att bröstsim var det enda sims
Fortsatt diskussion från "Armstrong kör ½IM 2011"
Skulle vilja ha ett enat svar om vad som är bäst som första simsätt.
Min idrottslärare (ingen simmare) påstod att anledningen till att vi lär oss bröstsim på simskolorna är att bröstsim var det enda sims
Quote from Camilla Höög on 4 September 2010, 15:03Jag skulle nog ändå säga att bröstsim är lättare att lära sig som första simsätt. När man inte kan simma så är det inte jättekul att ha huvudet under vattnet vilket är ett måste för crawl. För bröstsim så går det otroligt lätt, vilket alla som simmar i si
Jag skulle nog ändå säga att bröstsim är lättare att lära sig som första simsätt. När man inte kan simma så är det inte jättekul att ha huvudet under vattnet vilket är ett måste för crawl. För bröstsim så går det otroligt lätt, vilket alla som simmar i si
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 15:46Vilket som är lättast vet jag inte men i 5-åriga sonens simskola är det crawl för hela slanten som gäller än så länge.
Vilket som är lättast vet jag inte men i 5-åriga sonens simskola är det crawl för hela slanten som gäller än så länge.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 19:02Problemet med bröstsim är att det inte finns någonting på torra land som påminner om den rörelsen. Så det borde vara det svåraste simsättet att lära sig.
Problemet med bröstsim är att det inte finns någonting på torra land som påminner om den rörelsen. Så det borde vara det svåraste simsättet att lära sig.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 22:12Små barn har svårt motoriskt med den kombination av rörelser man ska göra i bröstsim, så för små barn går det mycket lättare att lära ut crawl.
Små barn har svårt motoriskt med den kombination av rörelser man ska göra i bröstsim, så för små barn går det mycket lättare att lära ut crawl.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 22:54Ja, det är ju jättesvårt att göra en parad kryprörelse i stället för en väldigt avancerad flerkomponentsrörelse med armarna samtidigt som benen ska röra sig i en helt annan riktning på ett onaturligt sätt...
Ja, det är ju jättesvårt att göra en parad kryprörelse i stället för en väldigt avancerad flerkomponentsrörelse med armarna samtidigt som benen ska röra sig i en helt annan riktning på ett onaturligt sätt...
Quote from Håkan Öhling on 4 September 2010, 23:57Rasmus, jaf har tränat simning sedan 1972, dvs i 38 år nu. Jag har ännu inte lärt mig göra riktiga bentag i bröstsim. Bara så du förstår..
Rasmus, jaf har tränat simning sedan 1972, dvs i 38 år nu. Jag har ännu inte lärt mig göra riktiga bentag i bröstsim. Bara så du förstår..
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 07:50Fast nu pratar vi om olika saker. Teknisk perfektion är nåt helt annat än att ta sig fram långvarigt och uthålligt.
Fast nu pratar vi om olika saker. Teknisk perfektion är nåt helt annat än att ta sig fram långvarigt och uthålligt.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 08:45Rasmus, simmar du bröstsim med crawlben?
Rasmus, simmar du bröstsim med crawlben?
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 10:10Vi pratar inte om olika saker. "Teknisk perfektion" är naturligtvis lättare att åstadkomma vid en för kroppen naturlig rörelse. Som då, per automatik, också är lättare att lära sig.
Vi pratar inte om olika saker. "Teknisk perfektion" är naturligtvis lättare att åstadkomma vid en för kroppen naturlig rörelse. Som då, per automatik, också är lättare att lära sig.