Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bara för att vi inte skall prata förbi varandra. Om vi säger att;

Bröstsim:
1. Elitvarianten, som bröstsim skall simmas för maximal hastighet
2. Entusiastvarianten, huvudet ner under vattnet men inte optimerat
3. Allmänna varianten, huvudet uppe konstan

Om man istället frågar sig vilket språk som är lättast att lära sig. Någon som inte säger svenska? Kanske svaret är att det är lättare att lära sig när man är liten? Börjar man med bröstsim så tycker man det känns enklast.

För att få fram ett objektivt

Kan det inte vara så att olika människor har olika svårt/lätt att lära sig de olika simsätten?

Fast vi är ju alla skapta med samma anatomi och alla som inte har någon större defekt kan pendla med benen, för vi kan gå och röra armarna fram och tillbaka för vi kan ta saker framför oss, ovan oss, göra cirkulära kaströrelser, krypa osv. Alla dessa röre

AM R, då kan jag säga att när min dotter var liten och låg och jollrade så genomförde hon alla möjliga sorters torrsim (både crawl och bröst alltså) på mattan på golvet. Armar och ben åkte hit och dit både är hon låg på mage och rygg. Frivilliga rörelser

De flesta verkar tro att de simmar bröstsim. Men frågan är vad man skall kalla det många ägnar sig åt på motionssimbanan. Ställ er och tiita en stund. Jag tycker det brukar vara en majoritet som simmar med diverse stickfötter samt dålig timing mellan arm

Ingen som svarar på Torbjörns fråga? Ok, så här då, är det någon som har ett barn som kan crawla men som inte kan simma bröstsim (allmänna pool-badvarianten)? Någon som själv kan crawla men inte simma bröstsim (allmänna pool- badvarianten)? Trampa vatten?

Jag tycker fjäril är enklast:D

Paul:
Där tror jag du har helt fel;)

🙂