Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 08:10Precis som Niclas skriver uppstod fjärilsim som en variant på bröstsim. Det centrala i fjärilsimmet är kroppens vågrörelse, något som helt saknas i crawl.
Precis som Niclas skriver uppstod fjärilsim som en variant på bröstsim. Det centrala i fjärilsimmet är kroppens vågrörelse, något som helt saknas i crawl.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 09:14Personligt så tog det mig flera veckor/månader att lära mig bröstsimma när den tiden begavs (6 års ålder).
Frisimma tog mig ett par pass sedan kunde jag ta mig fram behjälpligt även om det inte gick/går fort.Sen hur stor roll åldern haft för inlärningen
Personligt så tog det mig flera veckor/månader att lära mig bröstsimma när den tiden begavs (6 års ålder).
Frisimma tog mig ett par pass sedan kunde jag ta mig fram behjälpligt även om det inte gick/går fort.
Sen hur stor roll åldern haft för inlärningen
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 09:46"det finns flaggor 5m från kanten... "
jo men jag tänkte inte bara på bassängkanter. Förutom att inte alla har koll på de där markeringarna, kan det vara ganska trångt.
"det finns flaggor 5m från kanten... "
jo men jag tänkte inte bara på bassängkanter. Förutom att inte alla har koll på de där markeringarna, kan det vara ganska trångt.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 11:10min datter har gått på svömmeskole siden 3-ukers alder. Det svömmesettet hun spontant bruker, er noe som med litt fantasi kan passere som crawl. Bryst nekter hun fremdeles etter 4 år. En envis dam, det der.
min datter har gått på svömmeskole siden 3-ukers alder. Det svömmesettet hun spontant bruker, er noe som med litt fantasi kan passere som crawl. Bryst nekter hun fremdeles etter 4 år. En envis dam, det der.
Quote from j sollerman on 7 September 2010, 18:56Fjäril och crawl är ljusår ifrån varandra!
Fjäril och crawl är ljusår ifrån varandra!
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 18:57(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 19:16Känns som vissa sitter hemma o forskar i ursäkter medan andra tar uti med problemet
Känns som vissa sitter hemma o forskar i ursäkter medan andra tar uti med problemet
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 19:28För att svara TS. Hundsim är lättast att lära sig.
För att svara TS. Hundsim är lättast att lära sig.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 22:09Har funderat ett tag, men inte riktigt tyckt det var läge. Men efter Andrews inlägg här ovan så tar jag ändå och postar en länk till ett blogginlägg jag gjorde för två veckor sedan 🙂
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=69989
Har funderat ett tag, men inte riktigt tyckt det var läge. Men efter Andrews inlägg här ovan så tar jag ändå och postar en länk till ett blogginlägg jag gjorde för två veckor sedan 🙂
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 22:44Jo, ryggraden och rumpan måste röra sig i vågform för att kompensera för att man synkar vänster och höger sida, så att andningen måste ske "framåt". Man kan se vågrörelsen som en synkad version av den alternerande sidovridningen som man gör i crawl.
Och
Jo, ryggraden och rumpan måste röra sig i vågform för att kompensera för att man synkar vänster och höger sida, så att andningen måste ske "framåt". Man kan se vågrörelsen som en synkad version av den alternerande sidovridningen som man gör i crawl.
Och