Quote from ellen olsson on 8 September 2010, 11:14Jag tycker att det är svårt att prata när jag simmar bröstsim också, men jag simmar å andra sidan inget svanhalssim då.
Jag tycker att det är svårt att prata när jag simmar bröstsim också, men jag simmar å andra sidan inget svanhalssim då.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 14:11Min 12-åring har inte lärt sig behärska bröstsim trots envisa försök, han håller sig på ytan på ren råstyrka. Det blev kris då alla i femman måste simma 200m bröst, fröken ringde hem...då bestämde jag att 200 meter visst, men INTE bröst. Efter det har han
Min 12-åring har inte lärt sig behärska bröstsim trots envisa försök, han håller sig på ytan på ren råstyrka. Det blev kris då alla i femman måste simma 200m bröst, fröken ringde hem...då bestämde jag att 200 meter visst, men INTE bröst. Efter det har han
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 14:25Här på simskolorna lär de ännu inte ut frisim MEN de ska ha cred för att barnen får simma vilket simsätt de vill på den längsta sträckan på märkestagningen.
När jag var liten var det 600 m bröstsim 300 m ryggsim osv som gällde men nu när sonen gick var de
Här på simskolorna lär de ännu inte ut frisim MEN de ska ha cred för att barnen får simma vilket simsätt de vill på den längsta sträckan på märkestagningen.
När jag var liten var det 600 m bröstsim 300 m ryggsim osv som gällde men nu när sonen gick var de
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 15:17ALLA simsätt är lika konstlade. Inga av rörelserna är naturliga eller logiska för våra kroppar. Simning i sig är konstlat för människan! Vi utvecklades i det afrikanska inlandet, där sjöar är lika sällsynta som sandöknar är i Sverige.
Sen är det säkert s
ALLA simsätt är lika konstlade. Inga av rörelserna är naturliga eller logiska för våra kroppar. Simning i sig är konstlat för människan! Vi utvecklades i det afrikanska inlandet, där sjöar är lika sällsynta som sandöknar är i Sverige.
Sen är det säkert s
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 15:45Rasmus, den lilla densitetsskillnaden är av marginell betydelse. Crawl liksom det mesta andra du tror i livet är svårt sitter i tanken, balansen, lugnet, andningen. Människor av totalt olika vighet ålder o kroppsbyggnad lär sig crawl om man börjar i rätt
Rasmus, den lilla densitetsskillnaden är av marginell betydelse. Crawl liksom det mesta andra du tror i livet är svårt sitter i tanken, balansen, lugnet, andningen. Människor av totalt olika vighet ålder o kroppsbyggnad lär sig crawl om man börjar i rätt
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 16:00Jaha, densitetsskillnaden är oväsentlig? Konstigt då att våtdräkt påstås hjälpa. Jag kan lova att många har flerfaldigt mer lyftande fett än några millimeter neopren motsvarar.
Självklart har de fysiska förutsättningarna enorm betydelse. Det räcker med a
Jaha, densitetsskillnaden är oväsentlig? Konstigt då att våtdräkt påstås hjälpa. Jag kan lova att många har flerfaldigt mer lyftande fett än några millimeter neopren motsvarar.
Självklart har de fysiska förutsättningarna enorm betydelse. Det räcker med a
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 16:05Jag trodde också att min kroppsbyggnad gjorde det extra svårt att crawla pga sjunkande ben tills jag lärde mig att hitta ett bätttre vattenläge. Nu flyter benen som två korkar jämfört med tidigare.
Jag trodde också att min kroppsbyggnad gjorde det extra svårt att crawla pga sjunkande ben tills jag lärde mig att hitta ett bätttre vattenläge. Nu flyter benen som två korkar jämfört med tidigare.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 16:25Håller med Rasmus. På den tiden jag höll på med sportdykning märkte jag att flytkraften kunde skilja lätt 3-4 kilo mellan olika personer. Själv sjönk jag på den tiden även med fulla lungor o lyftfyllt cyklop o snorkel, bra när man spelade uv-rugby men kas
Håller med Rasmus. På den tiden jag höll på med sportdykning märkte jag att flytkraften kunde skilja lätt 3-4 kilo mellan olika personer. Själv sjönk jag på den tiden även med fulla lungor o lyftfyllt cyklop o snorkel, bra när man spelade uv-rugby men kas
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 16:39Detta är första simsättet
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=1f29a9f731e848c1b4c82571e01ab6ac.jpg&Size=
Detta är första simsättet
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=1f29a9f731e848c1b4c82571e01ab6ac.jpg&Size=
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 17:32Redan där bör ju de sämsta simmarna ha gallrats ut...
Redan där bör ju de sämsta simmarna ha gallrats ut...