Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kunde ingen grund. Innan blogginlägget hade jag (i modern tid) försökt crawla två gånger, båda nu i sommar. En gång hemma i Dalarna när jag typ höll på att drunkna och de två åskådarna dö av skratt, och sen nån vecka innan blogginlägget efter att jag

Rasmus // Bra teori, men har du tillämpat det praktiskt? Det är, som Walle pekar på, inte så jävla svårt med lite träning

Jag gick crawlkurs förra hösten och efter 3 lektioner kunde alla 12 simma crawl. De va inte de vackraste crawl men alla tog sig iaf fram.

Var lektionerna möjligen 30 timmar långa vardera?

Rasmus, varför kan du inse att du hade tyckt helt annorlunda om du hade fått lära dig crawl då du var liten? Jag lärde mig bröstsim som 5-åring och är rätt bra på det. (58:43 i Vansbro 3km). Vid 55 års ålder lärde jag mig crawl och det går efter 7 år av i

Lektionerna va på en timmehar jag för mig. Du kanske ska testa en crawlkurs med inställningen: jag kan! IStället för: de är omöjligt.

Det gäller att försöka hitta svårigheterna innan man försöker annars är livet för enkelt.

Jag var på ett simläger där en amerikansk kvinna var med. Hon hade väldigt svårt att simma bröstsim. Visst kunde hon ta sig fram men hon tyckte att det var ett konstigt och konstlat simsätt (och det är det ju). Hennes egen förklaring var just att man i No

En försvårande omständighet med crawl är att det är väldigt svårt att prata när man simmar, och man hör inte så bra heller

Då kanske tanterna skulle sluta simma i bredd och prata hela tiden och framkomligheten bli mycket bättre