Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 19:28Sussi (t+)
Sussi (t+)
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 19:37Aha, det är mina små händer och fötter som gör att jag aldrig får upp farten i crawl! Vilket simsätt gynnar en person med små händer och fötter? Inget, antagligen. 🙁
Aha, det är mina små händer och fötter som gör att jag aldrig får upp farten i crawl! Vilket simsätt gynnar en person med små händer och fötter? Inget, antagligen. 🙁
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 22:13Ja elitsimmare är ju verkligen fläskiga och tunga i gumpen eller hur? 😉
Ja elitsimmare är ju verkligen fläskiga och tunga i gumpen eller hur? 😉
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 22:22Jag har två tjejer 6 & 8 år som behärskar crawl, rygg (crawl varianten) och bröst någorlunda men bröstsim är det klart svåraste att få ihop bra. Klart enklare att få ihop andningen vid crawl än att koordination & timing i bröstsim.
Jag har två tjejer 6 & 8 år som behärskar crawl, rygg (crawl varianten) och bröst någorlunda men bröstsim är det klart svåraste att få ihop bra. Klart enklare att få ihop andningen vid crawl än att koordination & timing i bröstsim.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 22:28Skillnaden är bara att i crawl tar det stopp utan koordination, tajming och andning. I bröstsim går det bara lite långsammare utan, och man kan andas obehindrat hela tiden.
Skillnaden är bara att i crawl tar det stopp utan koordination, tajming och andning. I bröstsim går det bara lite långsammare utan, och man kan andas obehindrat hela tiden.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 08:41Det går att crawla med huvudet högt över vattnet och fötterna nära botten också om man vill. Det är inte vidare effektivt - men det går.
Det går att crawla med huvudet högt över vattnet och fötterna nära botten också om man vill. Det är inte vidare effektivt - men det går.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 09:27Svanhalscrawl? Eller ska vi hitta på ett annat slumpvis och irrationellt valt djur för att benämna simsättsvarianten? Kanske ozelotcrawl? Termitcrawl? 😀
Svanhalscrawl? Eller ska vi hitta på ett annat slumpvis och irrationellt valt djur för att benämna simsättsvarianten? Kanske ozelotcrawl? Termitcrawl? 😀
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 09:48Den vedertagna beteckningen är Tarzan-crawl, tror jag. Kan dock leda lite fel dels eftersom Johnny Weissmüller trots allt var en rätt skaplig simmare och dels eftersom ironi inte alltid fungerar som man tror. Cheetah-crawl, kanske?
Den vedertagna beteckningen är Tarzan-crawl, tror jag. Kan dock leda lite fel dels eftersom Johnny Weissmüller trots allt var en rätt skaplig simmare och dels eftersom ironi inte alltid fungerar som man tror. Cheetah-crawl, kanske?
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 15:37Ja polo-crawl har jag också hört som benämning på crawl med huvudet över vattnet...
Ja polo-crawl har jag också hört som benämning på crawl med huvudet över vattnet...
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 15:49Annars är Poolocrawl mer spektakulärt.
Annars är Poolocrawl mer spektakulärt.