Quote from Mattias Björck on 5 September 2010, 11:45Min egen erfarenhet säger att det är lättare att lära sig crawl. Det tog mig några år av den kommunala skolans simlektioner + eget testande innan jag lärde mig simma hyfsad bröstsim. Medan det tog mig nån sommars eget testande för att lära mig simma hyfsa
Min egen erfarenhet säger att det är lättare att lära sig crawl. Det tog mig några år av den kommunala skolans simlektioner + eget testande innan jag lärde mig simma hyfsad bröstsim. Medan det tog mig nån sommars eget testande för att lära mig simma hyfsa
Quote from Mattias Björck on 5 September 2010, 12:01Hittade en annan anledning till varför man börjar med bröstsim (hur vida det stämmer eller ej har jag ingen koll på):
"Bröstsim var tidigare det vanligaste simsättet att lära ut som första simsätt. Detta eftersom siminlärningen förr bedrevs utomhus, vilk
Hittade en annan anledning till varför man börjar med bröstsim (hur vida det stämmer eller ej har jag ingen koll på):
"Bröstsim var tidigare det vanligaste simsättet att lära ut som första simsätt. Detta eftersom siminlärningen förr bedrevs utomhus, vilk
Quote from Håkan Öhling on 5 September 2010, 12:09Det sanna svaret på varför man har lärt ut bröstsim är nog snarare att simlärarna bara kunde bröstsim - och framförallt de som bestämde. Ingen speciellt logisk strategi alltså...
Det sanna svaret på varför man har lärt ut bröstsim är nog snarare att simlärarna bara kunde bröstsim - och framförallt de som bestämde. Ingen speciellt logisk strategi alltså...
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 17:36Jag har jäkligt svårt att förstå att 5-åringar ska kunna ha lättare att lära sig frisim än bröstsim.
3 armtag andning, den kordinationen kan inte jag se att den finns hos en 5 åring. Felet många vuxna gör som försöker simma bröstsim snabbt är att man för
Jag har jäkligt svårt att förstå att 5-åringar ska kunna ha lättare att lära sig frisim än bröstsim.
3 armtag andning, den kordinationen kan inte jag se att den finns hos en 5 åring. Felet många vuxna gör som försöker simma bröstsim snabbt är att man för
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 17:50Motoriken i bröstsimmet är för svårt för en 5-åring. Blir lättare när man kommer upp i 7-8 års åldern när den har utvecklats mer.
Motoriken i bröstsimmet är för svårt för en 5-åring. Blir lättare när man kommer upp i 7-8 års åldern när den har utvecklats mer.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 18:15Niclas: Min 8 åring simmar bra bröstsim men frisimmet är en katastrof som mer påminner om en viftande väderkvarn. Nu har han aldrig tränat frisim men kul ser det ut
Niclas: Min 8 åring simmar bra bröstsim men frisimmet är en katastrof som mer påminner om en viftande väderkvarn. Nu har han aldrig tränat frisim men kul ser det ut
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 18:31Agron, det var ju det jag skrev. Det går lättare när man kommer upp i 7-8 års åldern.
Hade han tränat lika mycket crawl som han tränat bröstsim hade han kunnat simma det utan problem.Kort fråga till alla som tycker bröstsim är lättare, har ni tränat p
Agron, det var ju det jag skrev. Det går lättare när man kommer upp i 7-8 års åldern.
Hade han tränat lika mycket crawl som han tränat bröstsim hade han kunnat simma det utan problem.
Kort fråga till alla som tycker bröstsim är lättare, har ni tränat p
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 19:21ja
ja
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 19:21Jag tror de flesta som provar frisim är på väg att drunkna för att lungorna inte räcker.
Jag testade en triathlon i höstas och det var 400 m simning och det gick jag bet på att klara av i frisim. Första gången jag tävlat i något simliknande på 25 år. Har
Jag tror de flesta som provar frisim är på väg att drunkna för att lungorna inte räcker.
Jag testade en triathlon i höstas och det var 400 m simning och det gick jag bet på att klara av i frisim. Första gången jag tävlat i något simliknande på 25 år. Har
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:18Ja, jag har försökt, och anser att det är i det närmaste omöjligt för mig. Bröstsim lärde jag mig å andra sidan på ett par timmar när det begav sig.
Ja, jag har försökt, och anser att det är i det närmaste omöjligt för mig. Bröstsim lärde jag mig å andra sidan på ett par timmar när det begav sig.