Quote from Lena O on 23 March 2011, 19:50att generera 300 watt som 65kg cyklist och 85 kg cyklist är skillnad
att generera 300 watt som 65kg cyklist och 85 kg cyklist är skillnad
Quote from Håkan Öhling on 24 March 2011, 01:27Det är rätt gazza, för en liten räka som du är det mycket;) medan för en tjockis som jag är det ganska normalt 🙂 Men på Vättern kan man säkert cykla runt på snitt
200W under 10 h...
Det är rätt gazza, för en liten räka som du är det mycket;) medan för en tjockis som jag är det ganska normalt 🙂 Men på Vättern kan man säkert cykla runt på snitt
200W under 10 h...
Quote from Lena O on 24 March 2011, 06:17Tobbe: haha, ja, Tyvärr ägnade jag formeln inte någon tanke förrens jag testade mig och fick ut mer genom pedalarna än killen som lämna mig jämnt för döden uppför. Man får övertyga sig själv att man är mer Cavendish än Contador 😉
Tobbe: haha, ja, Tyvärr ägnade jag formeln inte någon tanke förrens jag testade mig och fick ut mer genom pedalarna än killen som lämna mig jämnt för döden uppför. Man får övertyga sig själv att man är mer Cavendish än Contador 😉
Quote from Lars Mörrby on 24 March 2011, 07:52Om du är en tjockis Torbjörn, vad är då jag? En koloss?
Jag vill minnas att du väger 15kg mindre än jag...
😉
Om du är en tjockis Torbjörn, vad är då jag? En koloss?
Jag vill minnas att du väger 15kg mindre än jag...
😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 08:18Sedan är det väl så att om en cyklist på 65 kg kommer runt på 7 h med ett snitt på 300 W så tar det kanske 10 h för en cyklist på 100 kg med samma effekt snitt. Det kostar ju betydligt mycket mer energi att ta sig uppför backarna när man är tyngre och du
Sedan är det väl så att om en cyklist på 65 kg kommer runt på 7 h med ett snitt på 300 W så tar det kanske 10 h för en cyklist på 100 kg med samma effekt snitt. Det kostar ju betydligt mycket mer energi att ta sig uppför backarna när man är tyngre och du
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 08:55Nja, såå stor skillnad är det nog inte beroende på vikten. Det mesta är ju luftmotstånd. Det jobbiga när man är tung är att hålla sig kvar i klungan uppför
Nja, såå stor skillnad är det nog inte beroende på vikten. Det mesta är ju luftmotstånd. Det jobbiga när man är tung är att hålla sig kvar i klungan uppför
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 09:19Ligger man i klunga och kör sub 10 så behövs inte mer än ca 120W för en 65 kg cyklist och 150W för en 100 kg. (10 kg för utrustning på båda)
För en 100 kg cyklist som kör helt själv och producerar 300W klarar 30 mil på ca 8:40. Om man räknar in de få sti
Ligger man i klunga och kör sub 10 så behövs inte mer än ca 120W för en 65 kg cyklist och 150W för en 100 kg. (10 kg för utrustning på båda)
För en 100 kg cyklist som kör helt själv och producerar 300W klarar 30 mil på ca 8:40. Om man räknar in de få sti
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 09:23(Kom runt på 9:29 förra året, vägde då typ 96 kg, var inte alls i form o kan inte ha snittat mer än nånstans lite under 150 w)
(Kom runt på 9:29 förra året, vägde då typ 96 kg, var inte alls i form o kan inte ha snittat mer än nånstans lite under 150 w)
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 11:03Jag skulle säga 160-175 W för att komma under tio timmar i en bra klunga för en genomsnittlig svensk man (dvs 75-80 kg).
Jag skulle säga 160-175 W för att komma under tio timmar i en bra klunga för en genomsnittlig svensk man (dvs 75-80 kg).
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 21:08Ni tänker för mycket, bättre att cykla mycket och fort.
Sist jag körde så hade jag tydligen 346 w i snitt och gick ner 1,16kg.
Är det bra eller dåligt ?
Ni tänker för mycket, bättre att cykla mycket och fort.
Sist jag körde så hade jag tydligen 346 w i snitt och gick ner 1,16kg.
Är det bra eller dåligt ?