Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilket wattantal krävs för sub10 …
You need to log in to create posts and topics.

att generera 300 watt som 65kg cyklist och 85 kg cyklist är skillnad

Det är rätt gazza, för en liten räka som du är det mycket;) medan för en tjockis som jag är det ganska normalt 🙂 Men på Vättern kan man säkert cykla runt på snitt
200W under 10 h...

Tobbe: haha, ja, Tyvärr ägnade jag formeln inte någon tanke förrens jag testade mig och fick ut mer genom pedalarna än killen som lämna mig jämnt för döden uppför. Man får övertyga sig själv att man är mer Cavendish än Contador 😉

Om du är en tjockis Torbjörn, vad är då jag? En koloss?
Jag vill minnas att du väger 15kg mindre än jag...
😉

Sedan är det väl så att om en cyklist på 65 kg kommer runt på 7 h med ett snitt på 300 W så tar det kanske 10 h för en cyklist på 100 kg med samma effekt snitt. Det kostar ju betydligt mycket mer energi att ta sig uppför backarna när man är tyngre och du

Nja, såå stor skillnad är det nog inte beroende på vikten. Det mesta är ju luftmotstånd. Det jobbiga när man är tung är att hålla sig kvar i klungan uppför

Ligger man i klunga och kör sub 10 så behövs inte mer än ca 120W för en 65 kg cyklist och 150W för en 100 kg. (10 kg för utrustning på båda)

För en 100 kg cyklist som kör helt själv och producerar 300W klarar 30 mil på ca 8:40. Om man räknar in de få sti

(Kom runt på 9:29 förra året, vägde då typ 96 kg, var inte alls i form o kan inte ha snittat mer än nånstans lite under 150 w)

Jag skulle säga 160-175 W för att komma under tio timmar i en bra klunga för en genomsnittlig svensk man (dvs 75-80 kg).

Ni tänker för mycket, bättre att cykla mycket och fort.

Sist jag körde så hade jag tydligen 346 w i snitt och gick ner 1,16kg.
Är det bra eller dåligt ?