Quote from Guest on 11 November 2011, 22:56Jag har bara sprungit tre maror hittills. Och jag har förbättrat mitt personbästa. Det som stör mig lite är att jag tappar på den sista milen. Det är jag långt ifrån den ende som känner av, det vet jag givetvis. Men hur ska man råda bot på det? Finns det
Jag har bara sprungit tre maror hittills. Och jag har förbättrat mitt personbästa. Det som stör mig lite är att jag tappar på den sista milen. Det är jag långt ifrån den ende som känner av, det vet jag givetvis. Men hur ska man råda bot på det? Finns det
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 23:06Många långpass skulle jag tro, det är iaf vad jag ska satsa på tills nästa års säsong.
Många långpass skulle jag tro, det är iaf vad jag ska satsa på tills nästa års säsong.
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 23:29Disponera farten på rätt sätt. Under de lopp där jag har sprungit som snabbast sista milen är de lopp där jag har hållt igen lite under loppet och sparat mig för att kunna lägga i en högre växel på slutet. Problemet med distanser man är ovan med att sprin
Disponera farten på rätt sätt. Under de lopp där jag har sprungit som snabbast sista milen är de lopp där jag har hållt igen lite under loppet och sparat mig för att kunna lägga i en högre växel på slutet. Problemet med distanser man är ovan med att sprin
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 23:57Ha en hög mängd mil och sedan vräk på med mil månaden innan och vila ordentligt veckan innan loppet. Det fungerar bra på ett lopp. Då går det att springa bättre än man egentligen borde klara. Efteråt kommer baksmällan med sämre prestation ett tag innan kr
Ha en hög mängd mil och sedan vräk på med mil månaden innan och vila ordentligt veckan innan loppet. Det fungerar bra på ett lopp. Då går det att springa bättre än man egentligen borde klara. Efteråt kommer baksmällan med sämre prestation ett tag innan kr
Quote from Funbeat user on 12 November 2011, 13:29Först och främst bör man ha många träningsmil i benen, så att man över huvud taget tål långa distanser. Jag brukar lägga upp träningen som Peter säger, dessutom med ett riktigt kort och riktigt snabbt pass 4-5 dagar före maran. Tävlingen skall ju gå en br
Först och främst bör man ha många träningsmil i benen, så att man över huvud taget tål långa distanser. Jag brukar lägga upp träningen som Peter säger, dessutom med ett riktigt kort och riktigt snabbt pass 4-5 dagar före maran. Tävlingen skall ju gå en br
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 16:00Patrik.....det hela har att göra med din lärarutbildning..! Nu är den inne på sista milen å då måste du prestera som bäst för att få bästa betygen å det är naturligtvis påfrestande å gör att du tappar en massa energi för annat.
När du väl är klar med utbi
Patrik.....det hela har att göra med din lärarutbildning..! Nu är den inne på sista milen å då måste du prestera som bäst för att få bästa betygen å det är naturligtvis påfrestande å gör att du tappar en massa energi för annat.
När du väl är klar med utbi
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 17:03Finns inga genvägar! Träning, träning, träning, träning....!!
Finns inga genvägar! Träning, träning, träning, träning....!!
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 21:10Tack för tipsen! Vill bara meddela Kjell att min lärarutbildning redan är avslutad och att jag redan har jobb!
Tack för tipsen! Vill bara meddela Kjell att min lärarutbildning redan är avslutad och att jag redan har jobb!
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 21:41Oj...det där sista året gick snabbt Patrik...!? Å då kommer nog sista milen att även den gå snabbt...hehe....Lycka till med jobbet å "sista milen" nu...!
Oj...det där sista året gick snabbt Patrik...!? Å då kommer nog sista milen att även den gå snabbt...hehe....Lycka till med jobbet å "sista milen" nu...!
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:18Den sista milen på ett marathon är för mig en mental historia. Oftast (för att maxprestera) behöver jag ha gått så pass hårt första 30-32 km att jag är rätt trött där.
De lopp som jag har lyckats med den mentala uppladdningen har jag även lyckats hålla
Den sista milen på ett marathon är för mig en mental historia. Oftast (för att maxprestera) behöver jag ha gått så pass hårt första 30-32 km att jag är rätt trött där.
De lopp som jag har lyckats med den mentala uppladdningen har jag även lyckats hålla