Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVill du springa Sthlm Marathon 2 …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej.
Jag har en plats till Sthlm Marathon 2 juni.
Vill du ha platsen?
Du betalar priset för anmälan samt ev "ändringskostnader".

Maila mig: jperzzon@gmail.com
Mvh Joakim Persson

Jag skickade in ett mail till ASICS Stockholm Marathon om att man kunde få ändra typ namn för startande å att dom skulle hålla i administrationen så att det inte blev någe tok-svarta börsen grej.Tyckte att man kunde för administrationen ta ut typ 200:- fö

Arrangören gör ett val mellan att tillåta namnbyte eller inte. Eftersom andelen startande sannolikt ökar när namnbyte tillåts (färre nummerlappar som inte kommer till start) så måste arrangören då ofta sätta en lägre övre gräns för antal anmälda. För arra

Va!!!???
Första meningen förstår jag. Det är upp till varje arrangör.
Resten är visserligen svenska men för mig helt obegripligt resonemang.
Har man ett tak på 15000 deltagare så måste man kunna ta emot så många. Andelen som säljer sina startplatser är oc

21000 betalar fullt pris. 15000 får varan. Ett väldigt bra affärsupplägg som jag inte skulle ändra på.

1999 tror jag att det var så fick jag ingen medalj vid målgången eftersom det var "fler som fullföljde än vad man räknat med " enl en funktionär. Tja sen kom den ju per post efter en månad eller så men tydligen så räknar man bort ett visst antal direkt fö

Har det någon betydelse i vilket namn man motionerar i?

Vasaloppet tillåter namnändring ända fram till dagen före tävling. Och det arrangemanget verkar ju vara lönsamt ändå.

Det är bara att välja. (För arrangören, alltså.)

21000 * 800 kr = 15000 * 1120 kr

(Edit: Korrigerat pinsamt räknefel.)

Jag hoppas alla 21 000 kommer till start och fullföljer.

12