Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

det där tror jag faktiskt inte på... de flesta säger att "klämma dit dem" tar ganska lite energi.. fast det beror ju också på hur lång tid man tar på sig.

Det hade varit praktiskt för oss nu om det varit mer krävande... men om man tänker på att det ska vara lätt att fortplanta sig så förstår man varför det inte ska kräva så mycket =P Det är positivt, evolutionärt sett..

Att gå och bära på barnet innan det är fött är rätt energikrävande däremot, förbränningen ökar faktiskt och syrekapaciteten i blodet m m, så att vara gravid är ett _jobb_ 🙂

För män kan det nog vara ganska likvärdigt! Att stå där bredvid och se sin käraste kämpa men att få ut kärlekens resultat, timme efter timme utan att kunna göra ngt.

Ja stackars dom ;-), har erbjudit gubben å byta men han har avböjt...

Ja Denise,,,,,fattar att du vill ha klart skola och jobb först,,klokt tänkt i dagens samhälle 🙂

Om det går åt mest energi att få ut dem eller in dem? Ja det vet jag inte, jag vet bara att det ena gör ont och det andra gör det inte 🙂

Går väl en del energi vid amningen sen också har jag hört 🙂 Suger fettet rätt ur kroppen 😉

Jag kan inte påstå att det stämmer för mig,,,,,har ammat mina 3 barn ungefär lika länge och gått ner väldigt olika after de olika graviditeterna. Det sägs att man bara ska rasa i vikt av amningen, men inte jag inte 🙁
Gick ner väldigt snabbt efter sonen,

Jo det går energi! Jag har gått upp sisådär 20 kg varje gång, och allt har varit borta på nio månader varje gång också 🙂

Amning tar, men sedan gäller det att låta den ta den tid den behöver också och det kan vara jobbigt och svårt.

Det är nog, som sagt, väldigt olika. Jag gick upp 13 resp 17 kg under mina graviditeter, och gick ner en bra bit under startvikten (52 kg) på ca 6 veckor och jag har inte lyckats hämta upp dem än. Ammade gjorde jag dryga året med båda.
Min syster var däre