Quote from Funbeat user on 6 December 2006, 15:35Ursprungsvikten kan ju spela roll om den säger ngt om ens benägenhet att behålla, öka eller tappa vikt? Den som är underviktig från början lär gå upp en del, den som är överviktig kan öka iaf eller öka mindre än man brukar (barnet förbrukar en del av över
Ursprungsvikten kan ju spela roll om den säger ngt om ens benägenhet att behålla, öka eller tappa vikt? Den som är underviktig från början lär gå upp en del, den som är överviktig kan öka iaf eller öka mindre än man brukar (barnet förbrukar en del av över
Quote from Karolina Bergsten on 6 December 2006, 15:57Tror att detta är jätte individuellt... Själv gick jag upp ganska mycket med alla tre men gick inte ner allt efter någon, lite två steg framåt å ett tillbaka... 🙂 Jag var ganska smal innan min första graviditet och är nog i dag ganska "normal viktig". M
Tror att detta är jätte individuellt... Själv gick jag upp ganska mycket med alla tre men gick inte ner allt efter någon, lite två steg framåt å ett tillbaka... 🙂 Jag var ganska smal innan min första graviditet och är nog i dag ganska "normal viktig". M
Quote from Catharina Brattlin on 6 December 2006, 17:05Inte ska Du döva dåligt samvete, Kikki. Trivs man i sin kropp syns det, eller hur. Jag väger visserligen lika mycket idag som när jag var tjugo, trots ålder (36) och två barnafödande, men jag trivs med det. Och även om jag hade velat öka på formerna, har
Inte ska Du döva dåligt samvete, Kikki. Trivs man i sin kropp syns det, eller hur. Jag väger visserligen lika mycket idag som när jag var tjugo, trots ålder (36) och två barnafödande, men jag trivs med det. Och även om jag hade velat öka på formerna, har
Quote from Magnus Gelang on 6 December 2006, 17:32På mig tror jag inte ursprungsvikten spelade så stor roll utan tror mer på efter första barnet var man ju inte på benen hela tiden (sov hon kunde man ju slappa själv). Dessutom åt jag inte regelbundet varken under eller efter graviditeten. Med grav 2 och
På mig tror jag inte ursprungsvikten spelade så stor roll utan tror mer på efter första barnet var man ju inte på benen hela tiden (sov hon kunde man ju slappa själv). Dessutom åt jag inte regelbundet varken under eller efter graviditeten. Med grav 2 och
Quote from Funbeat user on 7 December 2006, 09:11Tror också det är skillnad med ettan och tvåan, min mor säger att hon som jag gick upp mkt när hon var gravid, och tappade det, men efter mig, som är yngst så gick hon dessutom ner till den vikt hon haft i tonåren, så att hon vägde 2-5 kg mindre än hon gj
Tror också det är skillnad med ettan och tvåan, min mor säger att hon som jag gick upp mkt när hon var gravid, och tappade det, men efter mig, som är yngst så gick hon dessutom ner till den vikt hon haft i tonåren, så att hon vägde 2-5 kg mindre än hon gj
Quote from Jan Lundquist on 7 December 2006, 22:19Om ni tror att amning får en att gå ner i vikt efter en graviditet tror jag inte det funkar på mig. Jag har inte ammat mina barn så länge (3 resp 4 mån) men snabbt gått ner till ursprungsvikten (2-3 månader) trots att jag gått upp uppemot 20 kg med båda b
Om ni tror att amning får en att gå ner i vikt efter en graviditet tror jag inte det funkar på mig. Jag har inte ammat mina barn så länge (3 resp 4 mån) men snabbt gått ner till ursprungsvikten (2-3 månader) trots att jag gått upp uppemot 20 kg med båda b
Quote from Funbeat user on 8 December 2006, 15:24Men då gick du väl ner medan du ammade ? 😉
Tappade du mkt blod förresten? Kan nog också spela in att behöva bilda 2 nya liter som jag behövde göra en gång ...
Men då gick du väl ner medan du ammade ? 😉
Tappade du mkt blod förresten? Kan nog också spela in att behöva bilda 2 nya liter som jag behövde göra en gång ...
Quote from Jan Lundquist on 9 December 2006, 14:39Jo, men jag syftar på många som ammar ett år eller så men ändå inte tappar sina gravkilon.
Jag tappade mycket blod vid andra förlossningen men det kan ju ändå inte vara mer än _högst_ två kilo som borde återbildas rätt snart.
Jo, men jag syftar på många som ammar ett år eller så men ändå inte tappar sina gravkilon.
Jag tappade mycket blod vid andra förlossningen men det kan ju ändå inte vara mer än _högst_ två kilo som borde återbildas rätt snart.
Quote from Morgan Sundén on 9 December 2006, 16:03Hej på er! Jag tror det där med att gå ner i vikt efter graviditet - med eller utan amning - är högst individuellt! Själv ammade jag 4 månader och gick inte ner ett kilo, trots att jag inte överåt... Avsaknad av högintensiv träning saknades dock och så fo
Hej på er! Jag tror det där med att gå ner i vikt efter graviditet - med eller utan amning - är högst individuellt! Själv ammade jag 4 månader och gick inte ner ett kilo, trots att jag inte överåt... Avsaknad av högintensiv träning saknades dock och så fo
Quote from Jan Lundquist on 9 December 2006, 22:29Precis, som allting annat är det individuellt 🙂
Precis, som allting annat är det individuellt 🙂