Quote from Guest on 8 November 2012, 21:39Många förstå-sig-påare rekommenderar en viloperiod från löpningen under hösten. 1-2 veckors helvila, alternativt 3-4 veckor med alternativ träning och enstaka löppass. Sägs vara bra på längre sikt. Men efter tre dagar utan löpning börjar jag tvivla, måste
Många förstå-sig-påare rekommenderar en viloperiod från löpningen under hösten. 1-2 veckors helvila, alternativt 3-4 veckor med alternativ träning och enstaka löppass. Sägs vara bra på längre sikt. Men efter tre dagar utan löpning börjar jag tvivla, måste
Quote from Jonny Persson on 8 November 2012, 21:49Har jag inte haft någon vila under säsongen brukar jag ta en viloperiod. Hur lång beror på hur mycket jag tävlat och tränat. Den här hösten har jag inte tävlat så mycket och då nöjde jag mig med en en vecka helvila och sen en period av bara lättare tränin
Har jag inte haft någon vila under säsongen brukar jag ta en viloperiod. Hur lång beror på hur mycket jag tävlat och tränat. Den här hösten har jag inte tävlat så mycket och då nöjde jag mig med en en vecka helvila och sen en period av bara lättare tränin
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 21:57Upplevde detta i början när jag bara tillät kroppen 4-5 mil i veckan. Det liksom kliar i benen och man kommer på massa sköna rundor som skulle vara kul att springa.
Mitt liv har en tendens att slänga in "viloveckor" när det verkligen inte funkar att spri
Upplevde detta i början när jag bara tillät kroppen 4-5 mil i veckan. Det liksom kliar i benen och man kommer på massa sköna rundor som skulle vara kul att springa.
Mitt liv har en tendens att slänga in "viloveckor" när det verkligen inte funkar att spri
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 22:23Hoppas man kan tillgodoräkna sig sega förkylningar som viloperiod... Nå, i morgon är det slut på vilan, 11 dagar får räcka.
Hoppas man kan tillgodoräkna sig sega förkylningar som viloperiod... Nå, i morgon är det slut på vilan, 11 dagar får räcka.
Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2012, 22:35Jag helvilar aldrig om inte sjukdom ställer till det. Sist var i februari i år.
Däremot tränar jag en hel del annat under årets veckor, som gör kroppen mindre sliten (nu springer jag bara 30 km/v i snitt på årsbasis, vilket säkert bidrar) men någon regel
Jag helvilar aldrig om inte sjukdom ställer till det. Sist var i februari i år.
Däremot tränar jag en hel del annat under årets veckor, som gör kroppen mindre sliten (nu springer jag bara 30 km/v i snitt på årsbasis, vilket säkert bidrar) men någon regel
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 09:53Ta hand om ev. Skador, sjukdom, motivationsbrister, andra intressen osv. Passar perfekt i nov. Gå in hel i vinterträning och vara riktigt sugen på att träna. Så ser jag på en viloperiod i november. Utövar man elitidrott ägnar man sitt liv åt att stressa k
Ta hand om ev. Skador, sjukdom, motivationsbrister, andra intressen osv. Passar perfekt i nov. Gå in hel i vinterträning och vara riktigt sugen på att träna. Så ser jag på en viloperiod i november. Utövar man elitidrott ägnar man sitt liv åt att stressa k
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 10:09Har hamnat i en ofrivillig viloperiod i slutet av oktober/början av november pga känningar i ena benet/ljumsken. Även motivationen fick sig en kyss denna period, men nu ska jag fösöka växla upp igen. Och egentligen var vilan troligen bra för min del och l
Har hamnat i en ofrivillig viloperiod i slutet av oktober/början av november pga känningar i ena benet/ljumsken. Även motivationen fick sig en kyss denna period, men nu ska jag fösöka växla upp igen. Och egentligen var vilan troligen bra för min del och l
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 11:53Jag brukar ha viloperiod några dagar i början på juni, under Sweden Rock..
Jag brukar ha viloperiod några dagar i början på juni, under Sweden Rock..
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 14:08Illbatting - 😀
Illbatting - 😀
Quote from Elias Engqvist on 9 November 2012, 15:00Är det en sk vätskestation?
Är det en sk vätskestation?