Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningViloperiod på hösten?
You need to log in to create posts and topics.

12

Precis Christer.
Hårdrockspolisen går även runt och kontrollerar så att ingen torkar ut.

Marcus och Niklas, det kan nog vara så att jag hade kunnat träna mer (eller hårdare) med min nuvarande fysiska kondition. Har under hösten upplevt ett utvecklingssprång, fartuthållighet och återhämtning har blivit mycket bättre. Efter ett par dagars vila

Jag skojar lite med dig men det ligger något bakom eftersom nyttan av säsongsvilan ökar ju hårdare man kört. Det blir trots allt lite olika för någon som kört 15 mil i veckan under säsongen eller en annan som sprungit 3 mil i veckan. Det viktigaste är att

OK, det där med att tappa sugen kan ju vara individuellt. Minns att jag första året jag löptränade verkligen såg fram emot att ta en viloperiod efter sista tävlingen på säsongen. I år kändes det mest som att jag var orlolig för att tappa formen och lika g

Jag upplever/inbillar mig att simning jag börjat köra en gång i veckan verkligen är raka motsatsen till löpning. Ingen belastning på fotsulor eller knän och nästan bara överkroppen som jobbar (vid min simstil).

Även cykling skall ju vara bra för lederna

Nackdelen med att vara ultralöpare är att det inte finns någon off-season. På vintern har vi viktiga inomhustävlingar. Jag kör alltså på med mitt 7 dagar-i-veckan, 70 km-i-veckan-schema och får säga som min gamla mormor att "vila, det får man göra i grave

12