Quote from Guest on 22 May 2011, 17:11En fråga till er som tränar intensivt och mycket: hur gör ni med viloperioder?
Hur länge, hur ofta: när ni är slitna eller efter något sorts schema?Jag tänker ofta att jag ska ta "en lugn" vecka men det har inte blivit så än..Det är ju kul att träna oc
En fråga till er som tränar intensivt och mycket: hur gör ni med viloperioder?
Hur länge, hur ofta: när ni är slitna eller efter något sorts schema?
Jag tänker ofta att jag ska ta "en lugn" vecka men det har inte blivit så än..Det är ju kul att träna oc
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 17:21Hanna: Enligt min erfarenhet hittills behöver man sällan planera in vila, livet har en tendens att fixa till vilodagar oavsett om man vill eller inte...
...men - om du inte är en person som har ett liv som "lägger sig i" på det viset så föreslår jag att
Hanna: Enligt min erfarenhet hittills behöver man sällan planera in vila, livet har en tendens att fixa till vilodagar oavsett om man vill eller inte...
...men - om du inte är en person som har ett liv som "lägger sig i" på det viset så föreslår jag att
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 17:24En artikel i runners world för några nummer sen tog upp det här med vila. Enligt författaren så skulle alla veckor innehålla 1 vilodag, varje månad 1 vilovecka och varje år en lättare månad.
Sen vad som är vila är väl individuellt antar jag 😀
En artikel i runners world för några nummer sen tog upp det här med vila. Enligt författaren så skulle alla veckor innehålla 1 vilodag, varje månad 1 vilovecka och varje år en lättare månad.
Sen vad som är vila är väl individuellt antar jag 😀
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 22:11Jag brukar för det mesta vila upp mig om jag känner mig sliten. Ibland passar det inte, eftersom man vet att man måste vila senare eller så på grund av tävling eller av andra saker som man inte kan påverka. Då kan jag träna i alla fall, fast jag är sliten
Jag brukar för det mesta vila upp mig om jag känner mig sliten. Ibland passar det inte, eftersom man vet att man måste vila senare eller så på grund av tävling eller av andra saker som man inte kan påverka. Då kan jag träna i alla fall, fast jag är sliten
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 22:25Att planera in en träningsfri vecka är inget alternativ för mig iaf, för då hinner latmasken i mig att få fäste. Däremot brukar livet se till att det blir 1-2 vilodagar per vecka. Men vilodagarna är ändå inga soffliggaredagar, för dom dagarna brukar jag g
Att planera in en träningsfri vecka är inget alternativ för mig iaf, för då hinner latmasken i mig att få fäste. Däremot brukar livet se till att det blir 1-2 vilodagar per vecka. Men vilodagarna är ändå inga soffliggaredagar, för dom dagarna brukar jag g
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 00:23Lägga in en träningsfri vecka frivilligt tror jag är helt fel. När jag känner mej sliten efter ett träningspass med hög puls, blir det en lugn runda, sen ett långpass, går långpasset tungt är jag inte återhämtad, då kan jag gå ett lika långt långpass dage
Lägga in en träningsfri vecka frivilligt tror jag är helt fel. När jag känner mej sliten efter ett träningspass med hög puls, blir det en lugn runda, sen ett långpass, går långpasset tungt är jag inte återhämtad, då kan jag gå ett lika långt långpass dage
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 03:43Jag tror inte "vilovecka" måste/brukar förstås som "träningsfri vecka". Istället kan man se det som att man en vecka i månaden tar det lite lugnare, dämpar tempot/sträckan/intensiteten, men ändå håller igång kroppen. Alltså mer att man inte bygger kondis/
Jag tror inte "vilovecka" måste/brukar förstås som "träningsfri vecka". Istället kan man se det som att man en vecka i månaden tar det lite lugnare, dämpar tempot/sträckan/intensiteten, men ändå håller igång kroppen. Alltså mer att man inte bygger kondis/
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 06:10Jag förstår inte hur ni får vilovecka till träningsfri vecka =)
Jag förstår inte hur ni får vilovecka till träningsfri vecka =)
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 07:30Eller så ser man alternativ träning som vila från löpningen.
Eller så ser man alternativ träning som vila från löpningen.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 09:02Skulle säga att det är helt individuellt vad du känner/mår. Det är viktigt att ha en någorlunda "konstant" stress på kroppen. Från en student till en annan, Tenta-p fungerar bra som återhämtningsvecka, då man redan stressar kroppen med mycket plugg. För l
Skulle säga att det är helt individuellt vad du känner/mår. Det är viktigt att ha en någorlunda "konstant" stress på kroppen. Från en student till en annan, Tenta-p fungerar bra som återhämtningsvecka, då man redan stressar kroppen med mycket plugg. För l