Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVINO = Respekt!
You need to log in to create posts and topics.

lite elakt angåend mayo:
otroligt att han varit dopad, och ändå så dålig.

kunde inte låta bli
hans glansdagar va väl för tio år sedan eller nått (fortsatt elakt)
vet maninte när man ska lägga hjälmen på hyllan? (så sjukt besviken)
men skönt att alla åker

Fredrik: Werner Franke har överlämnat dokumentationen från OP till tyska myndigheterna.

Det bör tilläggas att OP utreddes av Spanska myndigheter som lade ned undersökningen och det var bara för UCI att acceptera resultatet.

Det är inte UCI som utreder u

Man blir förbannat att folk bara fuskar, men största anledningen till att det dopas så mycket är för att det är så mycket pengar i sporten. Om det inte vore så mycket pengar så vart det inte så många som fuskade heller, hoppas verkligen man kan stoppa all

@henrik
tror inte att det har så mycket med pengar att göra längre. finns doping på bra mycket lägre nivåer. idrottare som vet att de inte kommer att komma högre upp i karriären men gör det för att stanna kvar i relativt låga serier. där finns det defenit

Ja så länge motionärer dopar sig för beachen eller bara vara bättre än grannen så lär det finnas andra drivkrafter än pengar.

Bekräftelse är en annan primitiv orsak.

Som Churchill sade -Varför förstöra en god promenad?

Från Danska TV2

Den italienske golfspiller Alessandro Pissilli er blevet fældet af en doping­-kontrol. Kontrollen blev taget ved Omnium National Championship i juni.
Det oply­ser Den Italienske Olympi

Klart det ska diskuteras och uppröras om dopingen.
Jag vet ingen revolution eller resning värt namnet som vunnits av tystnad och ignorans. Även om det finns har nog historien mest rätt.

Även den minsta puttiga tråd på Funbeat hjälper till. Nätverket mot

OBS! Jag försvarar inte doping!

När det gäller folk som lever på sin idrott har jag mer förståelse i och med att de har oftast ingen utbildning, en begränsad bekantskapskrets utanför idrotten, ökad skadefrekvens och oftast har de hela sin identitet inom

David: Jag tror nog att de flesta av oss skaffar bekräftelse på ett helt annat sätt på M6 och andra motionslopp än att dopa sig. Jag puttar på kompisar som behöver hjälp och får uppskattning så. Känns betydligt mer konstruktivt än att dopa sig, inte sant?

men Jag vill inte bli puttad ju!! 😉