Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVinter träning
You need to log in to create posts and topics.

Hur mycket drar ni ner på träningen över vintern?

Konstaterar att jag antagligen inte har nåt liv eftersom jag fortfarande ligger i topp på träningslistan för cykel 🙂

Dra ned på träningen? Det är då det tränas på cykel.
Reggar träningen endast i min egen dator.

hej har dragit ner ganska mycket på träningen har blivit dåligt från mitten av september o fram tills nu, men har varit sjuk en del har dragits med förskylning.
Så cykling har det inte blivit så mycket har försökt att springa lite grann också, men nu ska

Jag ska försöka att öka min träning denna vintern ...
har varit så dåligt med det tidigare.

Hej Stef.

Dra ned på träningen? Nja det beror väl på det. Har som mål att köra 3-400 mil inne nu i vinter. Bara jag får vara hel, så ska det nog gå. I vintras/våras missade jag ca tre-fyra veckor och pinnade ihop ca 250 mil inne. Räknat from Januari och

Jag har tar det lugnt i oktober, för att sedan komma igång med söndagspass, 2 timmar till att börja med och efter jul ca 4 timmar. Kör mer simning, löpning och skidor(rullskidor), så här års. När det blir snö, ställer jag träningsracern på trainern och kö

Den 3:e december tänkte jag börja med 26-veckorsprogrammet till Stockholm marathon på marathon.se.
Annars blir det lite mer teknikträning och försöka hinna med så mycket paddling som möjligt innan det blir för kallt.
Köpa dubbskor och dubbdäck så jag hant

Mitt mål under vintern, blir att träna 3-4 ggr i veckan. Jag har helt enkelt inte tid med mer, då resten av familjen måste få ta del av min dyrbara tid. Träningen kommer jag att variera med innebandy, cykling på trainern ( skaffade den i veckan ) och löpn

Tjena Jimmy.

Varför planerar du att att lägga endast mellan 33%-50% av din träning på cykling om det är VR som är ditt mål??? Ska du bli bra på cykling så ska du cykla, inte hålla på med annat. Mitt råd: skippa löpningen till förmån för spinning/cykling

Träningsglädje, Linus, träningsglädje!

Det är den absolut ojämförligt viktigaste parametern. Utan den kommer du förr eller senare att hitta dig själv framför TV:n med en ölburk o undra varför du inte tränat på 5 veckor 🙂

Jag tror att man ska träna al