Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVinter träning
You need to log in to create posts and topics.

Hur känner ni för att cykla på is?
Igår regnade det och det var kallt, idag frös jag inte för nu var det frost och klart, men hela vägen täckt med frost och bitvis is.
Tog upp frågan om dubbdäck till cyklarna med maken, och var väl OK till damcykeln men m

Med dubbdack kan du kora pa ren is ocksa, det ar klart att man glider lite hit och dit, men hostlov utan dubb ar betydligt farligare vurprisk and is med dubb. Och kul ar det!

Håller med, första ishalk-vurpan innan man byter till dubbdäck är alltid trist 🙂

Knepiga är vädret, det fryser varannan dag, idag är det +5 igen ... absolut ingen is. Cykelaffären närmast lockar iaf med extrapris på dubbdäcken och fri montering 🙂

Lingling Ling.

Svarte på detta dilemma är inomhus, inomhus(t+)

Vänligen

P.

Nej nej, svaret är dubbdäck, vintercykelskor, bra vantar och en tunn mössa under hjälmen.

... och halogenlyse, minst 5W.

glöm inte reflexvästen (t+).

Ska sanningen fram så har inte jag heller bytt till dubbdäck fast jag kört på både is och snö (#)
Finns det förresten någon universalolja att smörja cykeln med om det råkar bli sisådär runt -15 och man vill cykla till jobbe

Tjena Linus!!
37 år ung, så har jag redan haft min riktiga satsning inom idrotten (squash). Nu har jag "fallit" för cyklingen på sistone och tycker om fartkänslan, men jag tycker det är skitskoj med innebandy och dessutom står mitt löpband ca 2 m ifrån mi

> Nej, ingen triathlonsatsning för min del....

Det finns ju alltid Duathlon och vintertriathlon. 🙂
Det borde ju kunna passa dig.
I Sverige så är det triathlonklubbar som anordnar den typen av tävlingar men utomlands finns det betydligt mer. Det finns e

I C Jimmy. Lycka till då får man säga! 🙂