Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVintercykling!
You need to log in to create posts and topics.

Vilka här cyklar på vinterväglag eller övergår ni till någon annan sport, i så fall viken? 😉

Hoppas att jag kommer cykla en hel del distans med MTB:n på dubbdäck, en del Velodrom och en hel del tempocykel på trainer i garaget.
Cykelstyrka på gym.
Hoppas vinna på lotto och göra möjligt att ha råd att åka på många långa varma cykelresor till Spanie

Jag hoppas på snöfritt så länge som möjligt så man kan cykla ute.
Dubb är jag inte intresserad av men jag hoppas kunna åka en del skridsko om det inte går att cykla.

Ute på mountainbike.
Inne på tempocykeln på trainer.

Detta är första året med mountainbike, ska bli riktigt kul att kunna cykla ute hela vintern. 🙂

- distanspass på CX eller MTB med dubbdäck vid snö/halka
- intervallspinnning inne
- "Sufferfest" pass på trainern inne
- löpning ute
- styrka/core på gymmet

Jag ska försöka fortsätta cykla till och från jobbet tre gånger i veckan ända tills snön kommer. Jag cyklar på en Brompton (!). En cykel som man inte ska dömma efter sin hjulstorlek, den är faktiskt både snabb (förhållandevis) och rolig att cykla på. Dess

Ute med crossen
Inne med racer på rullar

Jag kommer fortsätta att cykla i vinterväglag och det verkar bara jag som vågar ta risken med dubbfria däck. Visst är halt, men det är bara det lite lugnare så ska det säkert gå bra! 😉

Jag kommer köpa dubbdäck till min mtb och cykla till jobbet 3 dagar/vecka. Det ger mig ca 15 mil, beroende på hur lång hemvägen blir. Dessutom löpning en dag i veckan. Långpass och diverse tröskelpass kommer köras på min racer på rullar i mitt förråd fram

Ska cykla så mycket det går på cross och mtb, även till och från jobbet. Kränger på vinterdäcken om det blir riktigt illa!