Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVintercykling!
You need to log in to create posts and topics.

de rammar nog träd o annat med sina..mot bergsväggar etc, hastigeherna är dubbelt upp 🙂 får väl se om de svarar på mitt email.

EDIT //

Alpina har med Jump JV i wingsuit flying, http://www.youtube.com/watch?v=kHRQbJ_D1kc

Väger tydligen bara 399 g, det är inte så farligt som jag trodde

Varför i hela fridens namn ska du ha en speciell hjälm att cykla med? Som dessutom inte är någon cykelhjälm?

Bekvämligheten såklart, är det för kallt cyklar man ju inte.

Mössa under hjälmen har fungerat väldigt bra för de allra flesta som cyklar på vintern. En tunn och vindtät variant kostar någon eller ett par hundralappar. Betydligt billigare än en ny hjälm. Och blir det för varmt är det ju bara att ta av dig mössan. Ti

Ser inte heller någon riktig vits med en annan hjälm än en vanlig cykelhjälm. Har dock problem med igen- immade/isade glasögon. Kanske den typen som finns på hjälmen passar bättre.

Några tips? Kanske ett par slalomgoogles 😉

Goggles till längdåkning finns väl? Som slalomgoggles men mycket mindre.

Inom längdskidor använder vanliga glasögon, inte goggles! Vill man ha något annat än sina vanliga cykelglasögon framför ögonen så är det alpina bjässar som gäller.I övrigt är buff toppen.

Cyklar givetvis året om då jag inte älskar att svettas på en trainer. Här är min nybyggda vinterhoj med hemgjorda träskärmar och väskor.
BILD:www.facebook.com/photo.php?fbid=727272650685537&set=p.727272650685537&type=1