Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 08:50Cyklar på en tung gammal MTB från -94/95 någonstans, dedikerad till vinterbruk. Se till att vårda cykeln ordentligt om du har tänkt att använda en finare cykel på saltade vägar. Cykelns slitage är stort på vintern!
Edit: @Erik; Tror nog att du snart komm
Cyklar på en tung gammal MTB från -94/95 någonstans, dedikerad till vinterbruk. Se till att vårda cykeln ordentligt om du har tänkt att använda en finare cykel på saltade vägar. Cykelns slitage är stort på vintern!
Edit: @Erik; Tror nog att du snart komm
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 09:32Kommer snart... 😀 att damma av rullarna och rigga datorn. Brukar bli nån film eller träningsvideo under passet för att lätta upp stämningen lite.
Här är ett 45 minuters klipp som jag gillar:
https://www.youtube.com/watch?v=zSFYRiqodvUGillar även att si
Kommer snart... 😀 att damma av rullarna och rigga datorn. Brukar bli nån film eller träningsvideo under passet för att lätta upp stämningen lite.
Här är ett 45 minuters klipp som jag gillar:
Gillar även att si
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 17:45Jag cyklar MTB från oktober och slänger på dubbdäcken vid första halkan, kraftiga lampor och väl valda kläder för kyla och mörker är ett måste för mig då. Enbart småvägar, osaltade, jag har förmånen att cykla förbi ett grustag där det plogas direkt vid sn
Jag cyklar MTB från oktober och slänger på dubbdäcken vid första halkan, kraftiga lampor och väl valda kläder för kyla och mörker är ett måste för mig då. Enbart småvägar, osaltade, jag har förmånen att cykla förbi ett grustag där det plogas direkt vid sn
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 23:29Får jag välja mellan att se 45 minuter blinkmongo eller träna 45 och blunda, väljer jag nog blunda 5 gånger av 4 ...
Får jag välja mellan att se 45 minuter blinkmongo eller träna 45 och blunda, väljer jag nog blunda 5 gånger av 4 ...
Quote from Funbeat user on 26 October 2014, 22:22Cyklar dels inomhus på roller och dels utomhus hela vintern med min trekkingcykel. Har ett hjulpar med dubbdäck om det så behövs, men har köpt dubbfria vinterdäck: Conti Top Contact Winter 11 Premium, 430-470 :- styck.
Åker lite längdskidor och långfärds
Cyklar dels inomhus på roller och dels utomhus hela vintern med min trekkingcykel. Har ett hjulpar med dubbdäck om det så behövs, men har köpt dubbfria vinterdäck: Conti Top Contact Winter 11 Premium, 430-470 :- styck.
Åker lite längdskidor och långfärds
Quote from Funbeat user on 1 November 2014, 18:40Cyklar räser fram tills det blir halt. Därefter hybrid m dubb. TC i klubblokalen samt watt träning på trainer framför TV/PC.
Cyklar räser fram tills det blir halt. Därefter hybrid m dubb. TC i klubblokalen samt watt träning på trainer framför TV/PC.
Quote from Funbeat user on 6 November 2014, 03:10Har som plan att fortsätta pendla dagligen så länge det praktiskt är möjligt att ta sig fram, kört in dubben nu och sopsaltarn kommer åtminstone köra halva min sträcka till jobbet, åtetstår att se om åtetstående del blir körbar i år om det blir rejält med
Har som plan att fortsätta pendla dagligen så länge det praktiskt är möjligt att ta sig fram, kört in dubben nu och sopsaltarn kommer åtminstone köra halva min sträcka till jobbet, åtetstår att se om åtetstående del blir körbar i år om det blir rejält med
Quote from Funbeat user on 9 November 2014, 17:29Jag tänkte försöka pendla till jobbet hela vintern om det går. 2,6 mil tur och retur. Jag är van att cykla i vinterväglag eftersom jag har jobbat som brevbärare i några år. Dock kanske det blir kämpigt att cykla långt varje dag om det inte plogas ordentli
Jag tänkte försöka pendla till jobbet hela vintern om det går. 2,6 mil tur och retur. Jag är van att cykla i vinterväglag eftersom jag har jobbat som brevbärare i några år. Dock kanske det blir kämpigt att cykla långt varje dag om det inte plogas ordentli
Quote from Funbeat user on 11 November 2014, 07:19Hittade två underbara hjälmar med ansikts- och öronskydd, skidhjälmar mao, http://www.alpina-sports.com/de-en/snow-gear/ , Jump JV och Menga JV, har just mailat Alpina för att få reda på om Menga är lämplig att cykla/träna med på vintern, släppa ut fukten
Hittade två underbara hjälmar med ansikts- och öronskydd, skidhjälmar mao, http://www.alpina-sports.com/de-en/snow-gear/ , Jump JV och Menga JV, har just mailat Alpina för att få reda på om Menga är lämplig att cykla/träna med på vintern, släppa ut fukten
Quote from Funbeat user on 11 November 2014, 07:24Undrar om hjälmar gjorda för att ramla i snö är så säkra att ramla på asfalt med?
Undrar om hjälmar gjorda för att ramla i snö är så säkra att ramla på asfalt med?