Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterlöpning -skor
You need to log in to create posts and topics.

Tycker om att springa även vintertid, men tycker att det blir så förbaskat halt. Oftast ligger det mer is än snö häromkring på vintern, och ofta av den där tunna sorten som är mer som en hinna på isen. Tidigare år har jag sprungit med såna där "dubbar" so

Jag har provat att springa ( på asfalt, vilket jag egentligen inte gillar) med mina multisportkskor från Salomon. De har många olika modeller och dessa heter XA pro 3d ultra (var får de allt ifrån??). I alla fall funkar de, re tex och hyfsat varma. Sulan

http://www.icebug.se/ProductList.aspx?m=6
har ett par som hängt med nu i flera år.
Känner mig alltid trygg med dem på vid vinterlöpning.

"Tidigare år har jag sprungit med såna där "dubbar" som man trär över skorna (det heter nått speciellt, men jag kan inte komma på vad! *s*), men tyckte att det var ganska besvärligt."

- Det kallas broddar.

Även om du inte gillar ståldubb kan det vara v

Jag är på Mikael och Markus sida. Har ett par Icebug Gryllo som jag haft två vintrar under mkt långdistanslöpning och de är fortfarande spöklikt fräscha.

Visst finns det ett överdrag motsvarande broddar där dubbarna drar in sig? Jag vill minnas att jag fick låna ett par sådana i vintras.

Jag väljer ogärna skor endast för deras grepp. Jag springer mycket hellre i de skor jag trivs och vet att mina ben mår

Har ett par Icebug navigator, i grunden ett par ganska normala löpardojjor med bra, trailvänlig, mönstring. Ståldubbarna funkar som en uppsättning broddar - men passar bättre eftersom skon och gummibanden passar in i varandra. Dessutom är stålkvaliteten b

Jag har faktiskt aldrig använt speciella "vinterskor" .. Kanske beror på relativt snö och is fria vintrar dels där jag bor nu samt i Södra Småland där jag en gång satte alla mina gamla pers :-). Dom dagar det var snöigt och isigt springer jag bara lite sa

Tack för råd och tips!

Markus: Broddar, javisst så heter det! Det stod fullkomligt still i huvudet igårkväll! 🙂

Jag hade lite funderingar åt Icebugs-hållet, men tänkte att de var lite "over-kill" för mig som inte springer långdistanser eller så värst

Robert R: Hur upplever du passformen på Navigator? Är de smala elr normalbreda?
(Har ett par gamla Icebug Mr2 som sjunger på sista versen...)

Värt att tänka på vid ev köp av vinterskor är ju vilka strumpor man tänker använda vintertid,och