Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVinterpendla, ska jag? Utrustning …
You need to log in to create posts and topics.

Förr körde vi vintertid med 23 mm:s tubdäck och tränade balansen.

Jo, men du håller ju till där nere i Danmarkstrakten, David, så er vinter är ju 10 plusgrader och regn.

Tja, i vintras var det flera minusgrader.

Tillräckligt för att frysa mitt frihjul iaf 🙂

Jag skulle investera in en sådan här också :http://www.lungplus.se/

Fantastisk bra att ha när kall och torr luft letar sig ned i luftrören.

Cykeln är hämtad, sadeln höjd till max! Bakväxeln beter sig lite skumt... går bra att växla till lättare växel, men när jag ska växla till tyngre växel så "segar den", verkar som att det har geggat ihop sig totalt i växelwiren. Blir nog till att byta.

Se

Premiärturen avklarad!
Lite knixigt att hitta fram första gången, men kul att testa cykeln ordentligt!

Bakväxeln måste renoveras

Se över bromsarna (tog väldigt ojämt bak/fram) Kanske byta till skivbroms? Funkar det bättre när det är blött och geggigt?

"Se över bromsarna (tog väldigt ojämt bak/fram) Kanske byta till skivbroms? Funkar det bättre när det är blött och geggigt?"

Ja, skivbromsar tar bättre under blöta förhållanden, men nya klossar och rena fälgar kan göra ganska stor skillnad. Byta till ski

Tack!

Det köper jag till 100%!

Börjar titta på pedaler och kläder helt enkelt! Sådant jag kan använda på en eventuell ny cykel..

mvh P

"Höja styret (fick ont i handlederna)"

Det kan faktiskt vara tvärtom, att du har styret för högt och därmed sitter konstigt och hänger på styret.

Detta sagt utan att sett din styrhöjd (förhållande till sadeln) eller sittposition. Men jag tycker det är g