Quote from Guest on 10 October 2011, 12:01Jag vet att det gått flera trådar om skor här, men inte hittat nån med just denna fokus...:
Jag har börjat löpa med mittfotsisättning och högre stegfrekvens och vill nu förbereda med bra vinterskor. Prio är asfaltlöpning när det är snö, men ej djupsnö. J
Jag vet att det gått flera trådar om skor här, men inte hittat nån med just denna fokus...:
Jag har börjat löpa med mittfotsisättning och högre stegfrekvens och vill nu förbereda med bra vinterskor. Prio är asfaltlöpning när det är snö, men ej djupsnö. J
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 12:11Spikskor för terränglöpning kanske? De brukar vara lätt dämpade och det finns ganska mycket att välja på. Fördelen är att du då kan välja längd på dubbarna efter underlaget.
Spikskor för terränglöpning kanske? De brukar vara lätt dämpade och det finns ganska mycket att välja på. Fördelen är att du då kan välja längd på dubbarna efter underlaget.
Quote from Jonny Persson on 10 October 2011, 12:15Det är rätt sällan du inte klarar dig med dina vanliga skor så kan du spara dubbskorna till när det verkligen är isigt. Du har ju trots allt redan ett par.
Mina vintermånader brukar vara ganska träningsintensiva och jag skulle gissa på att jag springer s
Det är rätt sällan du inte klarar dig med dina vanliga skor så kan du spara dubbskorna till när det verkligen är isigt. Du har ju trots allt redan ett par.
Mina vintermånader brukar vara ganska träningsintensiva och jag skulle gissa på att jag springer s
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 12:29Grejen är att "mina vanliga" är:
* Nike Vomero som har *muchos* dämpning och stor drop (ska väl fasas ut nu med annan löpstil),
* eller Nike Lunaracer 2 vilket känns som om det skulle vara såpa att springa med på snö.
...sen ska väl erkännas att det su
Grejen är att "mina vanliga" är:
* Nike Vomero som har *muchos* dämpning och stor drop (ska väl fasas ut nu med annan löpstil),
* eller Nike Lunaracer 2 vilket känns som om det skulle vara såpa att springa med på snö.
...sen ska väl erkännas att det su
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 14:04Jag körde med mina X-talon 212 fullbombade med Maxigrips skruuvdubbar under större delen av förra vintern. Det rasslar en del på bar asfalt men metalldubbarna skyddar gummidobbarna ganska bra.
Jag körde med mina X-talon 212 fullbombade med Maxigrips skruuvdubbar under större delen av förra vintern. Det rasslar en del på bar asfalt men metalldubbarna skyddar gummidobbarna ganska bra.
Quote from Elias Engqvist on 10 October 2011, 14:53Kör också med X-talon - nu finns det också 190 (tror jag dom heter) dvs liknande men ännu lättare (siffran är vikten i gram)
Edit: Fast jag har inte nåt metallskrot i mina!
Kör också med X-talon - nu finns det också 190 (tror jag dom heter) dvs liknande men ännu lättare (siffran är vikten i gram)
Edit: Fast jag har inte nåt metallskrot i mina!
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 15:01La sportiva Crosslite är annars najsa skor också i samma genre. 🙂
La sportiva Crosslite är annars najsa skor också i samma genre. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 15:13Fivefingers på vintern blir det för kallt, halt.
Någon som provat?
Fivefingers på vintern blir det för kallt, halt.
Någon som provat?
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 17:35Jörgen: Det blir både kallt och halt om du inte har någon av de tyngre varianterna, Trek eller Trek Tex. Å andra sidan tycker jag att det är rätt bra träning att veta att man har snorhala skor på sig om man ska hålla tekniken igång. Det går rätt snabbt sn
Jörgen: Det blir både kallt och halt om du inte har någon av de tyngre varianterna, Trek eller Trek Tex. Å andra sidan tycker jag att det är rätt bra träning att veta att man har snorhala skor på sig om man ska hålla tekniken igång. Det går rätt snabbt sn
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 19:04Jag har alltid (två vintrar) sprungit i vanliga skor utan halkskydd, och tror att det påverkat mitt löpsteg till det bättre. (man lär sig att hålla ihop kroppen).
Men jag upplever samtidigt att höfterna tar lite stryk när man hela tiden måste springa på
Jag har alltid (två vintrar) sprungit i vanliga skor utan halkskydd, och tror att det påverkat mitt löpsteg till det bättre. (man lär sig att hålla ihop kroppen).
Men jag upplever samtidigt att höfterna tar lite stryk när man hela tiden måste springa på