Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tidigare vintrar har jag alltid kör i mina vanliga skor. Förra vintern stöp jag dock på en isfläck och bröt fotleden 🙁 så i år har jag köpt ett par Puma Haraka http://startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=41979 som jag hoppas ska funka

Jörgen, jag har samma erfarenhet. Ju sämre fäste, desto mer sliter det på ben och höft. Ljumskarna brukar ta stryk på mig.

Olle: Det gäller säkert då vägen är platt och plan. Men då den lutar åt något håll hjälper det inte hur bra löpsteget är!

/En som åkt rutschkana på rumpan i nedförsbackar i vintras

Ett tips kan vara silvertape på utsatta delar.

Siktar mest mot volym under vintern. Ute och spänna sig i över 2 h, nejtack.

Med risk för att upprepa mej... 🙂 Aquasocks funkar bra på vintern. Varmare än VFFs (fötterna får ju jobba), väldigt bra grepp tack vare rågummisulan och markkontakten är ju oslagbar.
Men nu var inte TS nån barfota/minimalistlöpare så då skulle nog jag g

Inov-8 f-lite 195 är en bra kompromiss. Funkar bra på asfalt och har rejält mönster. F-lite 230 är likadan med lite mer dämpning. Lättviktsskor har ju oftast väldigt lite mönster i sulan. Men det finns flera som har en terrängmodell som funkar. T ex Adida

Christer, jag tror Olle bara springer rakt fram på plant underlag. Då går det.

nån som provat salomon spikecross kanske? tror de heter så iaf...

Saucony Peregrine.
Inte dubb, men bra sula för vinter. Helt enkelt en vinterkinvara med 4mm häl/tå-drop.