Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 19:32Tidigare vintrar har jag alltid kör i mina vanliga skor. Förra vintern stöp jag dock på en isfläck och bröt fotleden 🙁 så i år har jag köpt ett par Puma Haraka http://startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=41979 som jag hoppas ska funka
Tidigare vintrar har jag alltid kör i mina vanliga skor. Förra vintern stöp jag dock på en isfläck och bröt fotleden 🙁 så i år har jag köpt ett par Puma Haraka http://startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=41979 som jag hoppas ska funka
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 20:12Jörgen, jag har samma erfarenhet. Ju sämre fäste, desto mer sliter det på ben och höft. Ljumskarna brukar ta stryk på mig.
Jörgen, jag har samma erfarenhet. Ju sämre fäste, desto mer sliter det på ben och höft. Ljumskarna brukar ta stryk på mig.
Quote from Elias Engqvist on 10 October 2011, 20:15Olle: Det gäller säkert då vägen är platt och plan. Men då den lutar åt något håll hjälper det inte hur bra löpsteget är!
/En som åkt rutschkana på rumpan i nedförsbackar i vintras
Olle: Det gäller säkert då vägen är platt och plan. Men då den lutar åt något håll hjälper det inte hur bra löpsteget är!
/En som åkt rutschkana på rumpan i nedförsbackar i vintras
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 20:21Ett tips kan vara silvertape på utsatta delar.
Ett tips kan vara silvertape på utsatta delar.
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 20:43Siktar mest mot volym under vintern. Ute och spänna sig i över 2 h, nejtack.
Siktar mest mot volym under vintern. Ute och spänna sig i över 2 h, nejtack.
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 21:21Med risk för att upprepa mej... 🙂 Aquasocks funkar bra på vintern. Varmare än VFFs (fötterna får ju jobba), väldigt bra grepp tack vare rågummisulan och markkontakten är ju oslagbar.
Men nu var inte TS nån barfota/minimalistlöpare så då skulle nog jag g
Med risk för att upprepa mej... 🙂 Aquasocks funkar bra på vintern. Varmare än VFFs (fötterna får ju jobba), väldigt bra grepp tack vare rågummisulan och markkontakten är ju oslagbar.
Men nu var inte TS nån barfota/minimalistlöpare så då skulle nog jag g
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 21:37Inov-8 f-lite 195 är en bra kompromiss. Funkar bra på asfalt och har rejält mönster. F-lite 230 är likadan med lite mer dämpning. Lättviktsskor har ju oftast väldigt lite mönster i sulan. Men det finns flera som har en terrängmodell som funkar. T ex Adida
Inov-8 f-lite 195 är en bra kompromiss. Funkar bra på asfalt och har rejält mönster. F-lite 230 är likadan med lite mer dämpning. Lättviktsskor har ju oftast väldigt lite mönster i sulan. Men det finns flera som har en terrängmodell som funkar. T ex Adida
Quote from Funbeat user on 10 October 2011, 22:58Christer, jag tror Olle bara springer rakt fram på plant underlag. Då går det.
Christer, jag tror Olle bara springer rakt fram på plant underlag. Då går det.
Quote from Funbeat user on 11 October 2011, 21:33nån som provat salomon spikecross kanske? tror de heter så iaf...
nån som provat salomon spikecross kanske? tror de heter så iaf...
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 10:23Saucony Peregrine.
Inte dubb, men bra sula för vinter. Helt enkelt en vinterkinvara med 4mm häl/tå-drop.
Saucony Peregrine.
Inte dubb, men bra sula för vinter. Helt enkelt en vinterkinvara med 4mm häl/tå-drop.