Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterträning Marathon
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur fixar ni som skall köra stockholmsmaran träningen nu då det blivit riktig vinter? Szalkai föreslår 16 km på söndag. J-a tråkigt och stå och mölja det på ett löpband..

Kör ni med broddar?
Halkar omkring i vanliga skor?
Löpband? Hur överlever ni triste

Jag sprang maran på strax under 4 timmar 2001, sen så hade jag uppehpåll på sju år och försökte då fixa samma sluttid. Jag uderskattade träningen och fick en sluttid på 5h 30 min. Mitt råd till dig är att inte göra samma misstag som jag utan bita ihop och

Nu är det inte så halt här längre, packad snö går fint att springa på. Jag tycker dessutom att det går mycket lättare när det är kallt, blir inte lika anfådd och svettig. Så det är bara skönt med vinter 🙂

I början av vintern körde jag löpbandet, men det

Försök spring långpasset utomhus, använd broddar och varma kläder 🙂
Ta kvalitetspassen på löpbandet tills underlaget blir bättre ute. Spring cirka 2 minuter snabbare och med minst 1 grads lutning (fast det vet du säkert redan).

Så gör jag iallafall - o

Jag brukar springa ändå, men tar det lugnt så att jag inte halkar alltför mycket. Att det blir rätt sträcka bryr jag mig inte om utan försöker vara ute samma tid som det var tänkt.

Jag var ute idag och det är inte så halkigt, det går att springa ute!
Dessutom var det sol och fint ute. Själv tycker jag att 16 km på bandet blir tråkigt! Men om du lyssnar på bra musik kanske det går!

Ute med vanliga skor med broddar, samt med luftväxlare (känsliga luftrör) och bra kläder. Det går faktiskt över förväntan. Det är första vintern som jag springer ute och jag som normalt ogillar vinter tycker att det är riktigt skönt att vistas ute. När ma

Marie? 2 minuter snabbare? Inte per kilometer hoppas jag.
/P

Tycker också att vintern är mestadels positiv på löpningen, kan hålla sig sval och känna friska luften. Fantastisk vackert är det också. (t+)

Har väl bytt några löppass mot längdskidor istället, med annars kör jag med mina vanliga skor men håller väl li

Det blir avgjort långsammare pass men visst går det att springa ute. Jag kör med broddar om det är isgata men har faktiskt inte behövt använda dem i år. I stockholmstrakten har det varit tillräckligt kallt för att snön skall vara lite sträv.

Om det är lå

12