Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 19:03Lena, det är väl bra att de har fixat det.
Men en sajt som döljer sina problem för användarna är ingen sajt som jag gillar. Det finns inte med ett enda ord omnämnt att de har haft problem i nästan 1 månads tid. Inger det förtroende? Nope, jag är återige
Lena, det är väl bra att de har fixat det.
Men en sajt som döljer sina problem för användarna är ingen sajt som jag gillar. Det finns inte med ett enda ord omnämnt att de har haft problem i nästan 1 månads tid. Inger det förtroende? Nope, jag är återige
Quote from Elias Engqvist on 20 January 2010, 19:08http://www.nn1-antivirus.com/ innehåller virus enl. min Chrome för Mac!
http://www.nn1-antivirus.com/ innehåller virus enl. min Chrome för Mac!
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 21:31Håller med Lioa på punk 2. Dock så tycker jag inte att NoScript är overkill.
Själv så kör jag Linux, Firefox med extensions; Flashblock och NoScript.
Nu för tiden så måste man ha både hängslen och livrem när man är ute och surfar
Håller med Lioa på punk 2. Dock så tycker jag inte att NoScript är overkill.
Själv så kör jag Linux, Firefox med extensions; Flashblock och NoScript.
Nu för tiden så måste man ha både hängslen och livrem när man är ute och surfar
Quote from Elias Engqvist on 20 January 2010, 22:37Snacka om overkill...
Snacka om overkill...
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 08:06Byt gärna Linux mot något mer obskyrt, typ NetBSD på PA-RISC.
Byt gärna Linux mot något mer obskyrt, typ NetBSD på PA-RISC.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 10:58Finns ju en del lågpris laptops på MIPS32, kör NetBSD på det så är du nog väldigt hemma. Problemet är att de flesta browsers klarar bara x86 och amd64 😉
Finns ju en del lågpris laptops på MIPS32, kör NetBSD på det så är du nog väldigt hemma. Problemet är att de flesta browsers klarar bara x86 och amd64 😉
Quote from Elias Engqvist on 21 January 2010, 13:45Karl, där har du väl fel? Massor av telefoner har browsers, safari går både på x86 och PPC tex - undrar om inte FF går på PPC också...
Karl, där har du väl fel? Massor av telefoner har browsers, safari går både på x86 och PPC tex - undrar om inte FF går på PPC också...
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 13:47Nja ok jag var lite otydlig där, jag menade till NetBSD. Innan när jag körde OpenBSD på Sparc så fanns det enbart en browser (Dillo!) att välja på.
Men till olika arch och OS finns ju givetvis browsers som Opera till ARM (på mobiltelefoner) m.m. Men ska
Nja ok jag var lite otydlig där, jag menade till NetBSD. Innan när jag körde OpenBSD på Sparc så fanns det enbart en browser (Dillo!) att välja på.
Men till olika arch och OS finns ju givetvis browsers som Opera till ARM (på mobiltelefoner) m.m. Men ska
Quote from ellen olsson on 21 January 2010, 13:49Det finns inget obskyrt med NetBSD, OpenBSD och FreeBSD.
Om det är något som är obskyrt så är det Windoze!
Det finns inget obskyrt med NetBSD, OpenBSD och FreeBSD.
Om det är något som är obskyrt så är det Windoze!
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 13:51Det håller jag förvisso med om, kört BETYDLIGT mer OpenBSD senaste 10 åren än någon annat OS. Nu tvingas jag sitta i win2k på jobb dock.
Det håller jag förvisso med om, kört BETYDLIGT mer OpenBSD senaste 10 åren än någon annat OS. Nu tvingas jag sitta i win2k på jobb dock.