Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har ett efterhängset (och diagnostiserat) löparknä som jag vanligtvis har under kontroll. Har varit hos en löparinriktad naprapat och fått mycket hjälp som gjort mig i stort sett problemfri efter 2 månader.

Gårdagens långpass blev däremot lite för mycket

En sjukgymnast som jag var hos sa att det i stort sett är meningslöst att ta gel. Det kan dämpa smärta men har ingen påtaglig antiinflammatorisk effekt. Tabletter är det som gäller (om magen håller).

Ok, då får det bli tabletter! Tusen tack!

Och att sedan ta antiinflammatoriska medikamenter mot smärta hjälper knappast bort problemet utan ger enbart defekten konstgjord andning så att du kan fortsätta trots smärta.
Vad är problemet med att hitta källan till ditt problem istället för att sponsra

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=757897

Löparknä är väl inte en inflammation. Vare sig tablett eller gelé tar bort problemet.

Inflammation i en slemsäck brukar anges som smärtkälla vid Löparknä (ITB-syndrom)

Ta ett tjockt lager salva. Sen lindar du in knät i gladpack 🙂

I fallet med inflammation tror jag att man vill man ha bort den så fort som möjligt för att påbörja rehabiliteringen. Och inflammationsdämpande medel kan hjälpa i så fall. Jag misstänker att gel man stryker på huden inte tränger så långt in.

Jag håller m

Hoppsan, det borde jag väl ha anat! Kombinationen "löparknä" och smältlindrande medikament brukar ju alltid vara sprängstoff här på Funbeat... 🙂

Först av allt, tack för allas omsorg! Jag håller med om det mesta som har sagts här!

Men... Jag har alltså

12