Quote from Guest on 10 August 2010, 08:37Har ett efterhängset (och diagnostiserat) löparknä som jag vanligtvis har under kontroll. Har varit hos en löparinriktad naprapat och fått mycket hjälp som gjort mig i stort sett problemfri efter 2 månader.
Gårdagens långpass blev däremot lite för mycket
Har ett efterhängset (och diagnostiserat) löparknä som jag vanligtvis har under kontroll. Har varit hos en löparinriktad naprapat och fått mycket hjälp som gjort mig i stort sett problemfri efter 2 månader.
Gårdagens långpass blev däremot lite för mycket
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 08:47En sjukgymnast som jag var hos sa att det i stort sett är meningslöst att ta gel. Det kan dämpa smärta men har ingen påtaglig antiinflammatorisk effekt. Tabletter är det som gäller (om magen håller).
En sjukgymnast som jag var hos sa att det i stort sett är meningslöst att ta gel. Det kan dämpa smärta men har ingen påtaglig antiinflammatorisk effekt. Tabletter är det som gäller (om magen håller).
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 08:51Ok, då får det bli tabletter! Tusen tack!
Ok, då får det bli tabletter! Tusen tack!
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:07Och att sedan ta antiinflammatoriska medikamenter mot smärta hjälper knappast bort problemet utan ger enbart defekten konstgjord andning så att du kan fortsätta trots smärta.
Vad är problemet med att hitta källan till ditt problem istället för att sponsra
Och att sedan ta antiinflammatoriska medikamenter mot smärta hjälper knappast bort problemet utan ger enbart defekten konstgjord andning så att du kan fortsätta trots smärta.
Vad är problemet med att hitta källan till ditt problem istället för att sponsra
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:10http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=757897
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:11Löparknä är väl inte en inflammation. Vare sig tablett eller gelé tar bort problemet.
Löparknä är väl inte en inflammation. Vare sig tablett eller gelé tar bort problemet.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:12Inflammation i en slemsäck brukar anges som smärtkälla vid Löparknä (ITB-syndrom)
Inflammation i en slemsäck brukar anges som smärtkälla vid Löparknä (ITB-syndrom)
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 12:13Ta ett tjockt lager salva. Sen lindar du in knät i gladpack 🙂
Ta ett tjockt lager salva. Sen lindar du in knät i gladpack 🙂
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 13:52I fallet med inflammation tror jag att man vill man ha bort den så fort som möjligt för att påbörja rehabiliteringen. Och inflammationsdämpande medel kan hjälpa i så fall. Jag misstänker att gel man stryker på huden inte tränger så långt in.
Jag håller m
I fallet med inflammation tror jag att man vill man ha bort den så fort som möjligt för att påbörja rehabiliteringen. Och inflammationsdämpande medel kan hjälpa i så fall. Jag misstänker att gel man stryker på huden inte tränger så långt in.
Jag håller m
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 14:51Hoppsan, det borde jag väl ha anat! Kombinationen "löparknä" och smältlindrande medikament brukar ju alltid vara sprängstoff här på Funbeat... 🙂
Först av allt, tack för allas omsorg! Jag håller med om det mesta som har sagts här!
Men... Jag har alltså
Hoppsan, det borde jag väl ha anat! Kombinationen "löparknä" och smältlindrande medikament brukar ju alltid vara sprängstoff här på Funbeat... 🙂
Först av allt, tack för allas omsorg! Jag håller med om det mesta som har sagts här!
Men... Jag har alltså