Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 23:22Inga Hck:are så långt ögat kunde nå den här gången Robert... 🙂
Inga Hck:are så långt ögat kunde nå den här gången Robert... 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 22:30Var det någon som var duktigt och tryckte på LAP när mattorna passerades? Har försökt räkna lite på snitthastigheterna på sträckorna mellan de officiella tidtagningsställena. Dock är det väl lite knepigt med sträckorna eftersom VR envisas med att fortfara
Var det någon som var duktigt och tryckte på LAP när mattorna passerades? Har försökt räkna lite på snitthastigheterna på sträckorna mellan de officiella tidtagningsställena. Dock är det väl lite knepigt med sträckorna eftersom VR envisas med att fortfara
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 08:05Om du kan ange en position för varje, t ex genom att titta på en karta eller flygfoto (eniro eller liknande), så finns det karttjänster där man kan rita och mäta rutter.
Om du kan ange en position för varje, t ex genom att titta på en karta eller flygfoto (eniro eller liknande), så finns det karttjänster där man kan rita och mäta rutter.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 09:28Exportera er data till GPX och läs sedan in i SportTracks så finns fina möjligheter att få ut exakt den information ni efterfrågar!
Exportera er data till GPX och läs sedan in i SportTracks så finns fina möjligheter att få ut exakt den information ni efterfrågar!
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:34Edge 500:
Distans: 295,24 km
Höjdstigning: 1.661 m
Höjdförlust: 1.663 m
Min höjd: 90 m
Max höjd: 224 mOch en Polar CS600X gav följande.
Distans: 295,9 km
Höjdstigning: 1.350 m
Höjdförlust: 1.255 mLite kul är det med Kcal förbrukningen. Under VR h
Edge 500:
Distans: 295,24 km
Höjdstigning: 1.661 m
Höjdförlust: 1.663 m
Min höjd: 90 m
Max höjd: 224 m
Och en Polar CS600X gav följande.
Distans: 295,9 km
Höjdstigning: 1.350 m
Höjdförlust: 1.255 m
Lite kul är det med Kcal förbrukningen. Under VR h
Quote from ellen olsson on 23 June 2011, 10:40Använder inte Edge 500/800 den barometriska höjdmätningen per default? Det verkar ju inte så och i mina ögon är det en smula puckat...
Använder inte Edge 500/800 den barometriska höjdmätningen per default? Det verkar ju inte så och i mina ögon är det en smula puckat...
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:48Å nu såg jag att det är 7 backar under VR. Varken mer eller mindre;)
Vänligen
P.
Å nu såg jag att det är 7 backar under VR. Varken mer eller mindre;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:52Det gör den nog Fredrik, men garmin connect använder kartdata som standard. Gissar att det är därifrån det kommer.
Det gör den nog Fredrik, men garmin connect använder kartdata som standard. Gissar att det är därifrån det kommer.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 11:16P, de där siffrorna för höjdmeter från Polaren ser ut att komma från Polar ProTrainer-programmet. Metoden som räknar höjdmeter där verkar skum, och följer inte den princip som t ex TrainingPeaks WKO+ använder, dvs att alla positiva höjdförändringar summer
P, de där siffrorna för höjdmeter från Polaren ser ut att komma från Polar ProTrainer-programmet. Metoden som räknar höjdmeter där verkar skum, och följer inte den princip som t ex TrainingPeaks WKO+ använder, dvs att alla positiva höjdförändringar summer
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:12"P, de där siffrorna för höjdmeter från Polaren ser ut att komma från Polar ProTrainer-programmet. Metoden som räknar höjdmeter där verkar skum, och följer inte den princip som t ex TrainingPeaks WKO+ använder, dvs att alla positiva höjdförändringar summe
"P, de där siffrorna för höjdmeter från Polaren ser ut att komma från Polar ProTrainer-programmet. Metoden som räknar höjdmeter där verkar skum, och följer inte den princip som t ex TrainingPeaks WKO+ använder, dvs att alla positiva höjdförändringar summe