Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR 9.30-starten
You need to log in to create posts and topics.

Nu är det kanske inte så många här på Funbeat som startade på lördagsförmiddagen, men ni som gjorde det, hur tycker ni att det funkade?

Den risk jag såg var att när de olika startgrupperna kom ifatt varandra så skulle de antingen slås ihop och bilda supe

Jag tyckte att årets runda fungerade bra.

Det var egentligen enbart innan och genom Jönköping som det var problem med mycket cyklister. Dock var situationen inte värre än vad den varit tidigare år, snarare bättre.

Resterande del av rundan fungerade ut

En förklaring till att det inte bildades jättestora snabbgrupper (även om vi hade en rätt lång svans...) är förmodligen att många av de som kör har uttalade mål.

Med ett uttalat mål medföljer sannolikt också en ganska god uppfattning om gruppens begränsn

Jag låg i svansen till Johans grupp fram till Kaxholmen. Svansen var hyftsat diciplinerad. Eftersom det långa stycken var kantvid krävdes det relativt mycket att hänga på och svansen var kanske lång men inte så stor.

Varje cyklist hade sin plats och vi f

Ja, det där med att det kanske funkade bra pga att de olika grupperna håller ihop och har planerade mål förutsätter ju att det är förutbestämda grupper (Hisingen, Continental, sub-7, Happy-sub 8, MAIF-team osv), men om många bara anmäler sig till "sub 9 s

Linus - Vad jag förstår av VR-kansliet så gick så gott som alla SUB9-tider på lördag fm till organiserade klubbar eller organiserade SUB9-satsningar.

Jag tycker att det var ett positivt test - kanske ska man ytterligare dela upp så att SUB7:30 tar först

Gränna glömde jag bort, men det var som Anders skrev lite trassligt där.

Det är nog det enda ställe som jag upplevde var stökigare med sen start jämfört med när man startat sent på natten.

Linus, jag tycker absolut att dina farhågor besannades.

Själv cyklade jag med HappyMTB sub8 kl 0942. Skillnaden mot förr var förstås att det var så mycket färre cyklister att köra om. Eftersom hastighetsdifferensen inte var så stor när man körde om su

Då borde VR låta dessa grupper köra en annan dag. T. ex. helgen före VR.

Jag förstår inte varför de envisas med att släppa iväg startgrupperna i fel ordning. Jag vet inga andra arrangörer som gör det...