Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR 9.30-starten
You need to log in to create posts and topics.

då kanske man inte ska ha starter m 2-minutsintervaller utan göra som på Vänern runt och ha minst 5 min mellan varje startgrupp...

Ja varför inte. Går det att lösa tidsmässigt så tror jag det är en bra idé. Jag tror nämligen att - även om det nu inte är en tävling - så kommer man att mäta sig gentemot andra grupper. Att sätta de två starkaste med två minuters mellanrum är som uppgjor

jodå beslut är fattat om fortsättning 2011 med Snabbgrupper

Det vore bra om arrangören får klok feedback inför nästa års upplägg. Vet ni vem de pratar med? Raymond, jag hoppas att du för löpande diskussioner med dem.

Som sagt, hur man än löser problemet med jätteklungorna tror jag liksom Anders att biltrafiken är

Jag var själv inte med i snabbgrupperna så min info är indirekt. Jag har kopplat ihop sub 7-ansvarige Eric O med "min" VR-kontakt Gisela U, enklast så.

Sub 7 kommer att få en egen startgrupp med 60 platser nästa år som inte går via Hofvet. Öppnar upp för

För så få grupper borde det fungera med föråkare på MC om man nu verkligen månar om säkerheten. Tycker det börjar likna att man borde ha en tävlingsklass som kör en särskild dag. Nån som är trött på Lemunda-vägen o kör i 15 och råkar vingla ut framför någ

Raymond - hur kommer anmälan till en sådan sub7-grupp att administreras?

Se inlägg under Cykel - Lite nyheter inför VR 2011:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=782058

Jag tänkte främst på det du skrev om att sub7 ej går genom Hofvet. Är det således en särskild startgrupp med 60 platser som VR reserverar och där det blir huggsexa om platserna efter 1 sept?

Tror snarare att sub 7 är att betrakta som en egen klubb som adm av Eric O som skickar ut info och att platstilldelningen sker genom honom. Bl a finns det ett gäng starka Valhallcyklister som har svårt med att köra i Hofvetkläder.