Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR 9.30-starten
You need to log in to create posts and topics.

Precis min tanke David!

I ett arrangemang som VR slipper man nog aldrig undan stora klungor. Därför tror jag att det är viktigast att få bort bilarna och det jobbar VR för.

Jag tror också att sub-grupperna bör fundera på storleken på de team man sätter samman. Sub7, mas, conti

Varför ska de trängas med andra motionärer? De lär ändå inte föra något samtal med dom.

Nej, låt de köra samtidigt som Tjejvättern så kan tjejerna stå trånande o vänta in de slagna hjältarna i mål.

Upplevde inte att omkörningarna gick segt och var problematiska, förutom när vi skulle passera Conti-gruppen.

Frågan är också om man ska tillämpa en seedning av grupperna. Vi startade nästan sist och fick många att köra om. Det optimala hade naturligtvi

Vet ni om det är bestämt att det det blir morgonstart även nästa år?

Det verkar som om VR kör med samma upplägg nästa år med samma antal startande i dessa snabbgrupper (info från VR-kansliet). Det var ett otroligt sug efter dessa platser i augusti förra året, men under hela vintern gick strömmen från dessa till de vanliga

Det enda jag hört är att de ska utvärdera detta försök, så jag tvivlar på att de ännu fattat beslutet om 2011.

att vilja starta med lång tid mellan sig själva och masgruppen är j-t töntigt tycker jag. Det är ingen tävling så masgruppen birde starta 09.30 och hofvet sub-7 09.32.

Då blir det definitivt en riktigt stor klunga redan innan Gränna. Tror inte att det är en bra idé.

Dessutom roligare om man låter de olika snabbgrupperna köra sitt eget race då det - oavsett om det är tävling eller inte - ofrånkomligt blir så att man jämför sig med varandra. Framförallt om VR permanentar detta upplägg med snabbgrupper.