Quote from Guest on 7 February 2011, 11:11Äran står på spel nu!!!
Har stuckit ut hakan och sagt att jag klarar att ta mig runt på max 12 h...
Hur pass troligt är det med tanke på att:
föra året cyklade jag 300 mil ( i år syftar jag på 500)
ställde upp i 2 motionslopp förra året
Glan runt 6,7 mil
Äran står på spel nu!!!
Har stuckit ut hakan och sagt att jag klarar att ta mig runt på max 12 h...
Hur pass troligt är det med tanke på att:
föra året cyklade jag 300 mil ( i år syftar jag på 500)
ställde upp i 2 motionslopp förra året
Glan runt 6,7 mil
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 11:21Cykla många långpass så din kropp är van att sitta på cykeln i flera timmar. Cykla med andra i klunga som är snabba.
Cykla många långpass så din kropp är van att sitta på cykeln i flera timmar. Cykla med andra i klunga som är snabba.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:06Tack Bruce
Jag har cyklat 102 min (på stålhästen) hybriden 14 kg i går
motsvarade 37 km & snitt blygsama 20.7 km/h
Jag tror att jag körde på 80-85 % av max kapacitet
Vet inte om jag kan klaga på vinden 7m/s samt det isiga underlag på vissa sträckor!!
Men
Tack Bruce
Jag har cyklat 102 min (på stålhästen) hybriden 14 kg i går
motsvarade 37 km & snitt blygsama 20.7 km/h
Jag tror att jag körde på 80-85 % av max kapacitet
Vet inte om jag kan klaga på vinden 7m/s samt det isiga underlag på vissa sträckor!!
Men
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 12:07Jag är inte så mycket fortare jag heller med dubbdäck, is och 7 m/s.
Jag är inte så mycket fortare jag heller med dubbdäck, is och 7 m/s.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:14På en racer och i rätt grupp så tror jag du klarar 25 km/h. Träna gärna mellan 100-200 mil före loppet också.
På en racer och i rätt grupp så tror jag du klarar 25 km/h. Träna gärna mellan 100-200 mil före loppet också.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:42Jag började cykla i april förra året. Hade dessförinnan endast tränat regelbundet i några månader (inför Vasaloppet som genomfördes på en usel tid), var soff- och datorpotatis innan dess. Hade ca 120 mil på racer innan VR varav ett fåtal pass över 10mil.
Jag började cykla i april förra året. Hade dessförinnan endast tränat regelbundet i några månader (inför Vasaloppet som genomfördes på en usel tid), var soff- och datorpotatis innan dess. Hade ca 120 mil på racer innan VR varav ett fåtal pass över 10mil.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:43Gör som Bruse säger och cykla mycket distanspass. Och med andra så du tränar klungkörning (eller i flock som min yngste son säger 😀 ).
Snitthastigheten så här års säger inte särskilt mycket. I slutet av mars början av april, när man plockar ut racern, v
Gör som Bruse säger och cykla mycket distanspass. Och med andra så du tränar klungkörning (eller i flock som min yngste son säger 😀 ).
Snitthastigheten så här års säger inte särskilt mycket. I slutet av mars början av april, när man plockar ut racern, v
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:51Bör inte vara några problem alls för dig med ordentlig cykel och klunga. Tänk dock på att ta egen tid under loppet. Det kan hända saker som du själv inte rår på gällande tider. Ett par pass på 10 mil innan är bra för att veta att allt sitter där det ska.
Bör inte vara några problem alls för dig med ordentlig cykel och klunga. Tänk dock på att ta egen tid under loppet. Det kan hända saker som du själv inte rår på gällande tider. Ett par pass på 10 mil innan är bra för att veta att allt sitter där det ska.
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 12:52Cyklister är ett flockdjur!
Cyklister är ett flockdjur!
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:53Tack grabbar + susse!!
Det var precis det jag ville höra!!
jag syftar på 150-200 mil innan VR..
det tråkiga är att bara helger jag kan köra långa pass..
resten är bara motionscykel + en snabb runda på 2,4 mil där jag som bäst höll 31 km/h förra året..de
Tack grabbar + susse!!
Det var precis det jag ville höra!!
jag syftar på 150-200 mil innan VR..
det tråkiga är att bara helger jag kan köra långa pass..
resten är bara motionscykel + en snabb runda på 2,4 mil där jag som bäst höll 31 km/h förra året..
de