Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR Hjälp
You need to log in to create posts and topics.

Är det nån soom vet hu VR går kaxholmen-jkpg bankeryd-hjo
Bor nämligen i Jkpg så det vore inte fel att köra lite på den officiella sträckan!!!
Att ta med sig extra däck+ slang + pump!!
Är det onödig försiktighetsåtgärd eller????

Det räcker nog med långpass på helgerna. Se bara till att de ÄR långa - typ 4 timmar. De korta intensiva passen är ju utmärkt för att bygga muskler och kondition, så inte behöver du ha ångest för det.

Nya däck ska du förhoppningsvis inte behöva ha med dig. Men extra slang och pump, absolut!
Köp en kolsyre så kommer du knappt att märka att den är med.

Klarar du lätt! Fortsätt med cyklingen, varierat långt o fort. Under VR ser du till att ligga i klungor så du slipper slita i onödan.

Träna på punka om du tänker tid!

Och kör inte tävling när det rullar.

"resten är bara motionscykel + en snabb runda på 2,4 mil där jag som bäst höll 31 km/h förra året.."

Någon sa någon tumregel att den snitthastighet man klarar att köra under en timma solo är vad som är rimligt på VR med lite klungkörning. Så under 11 h ä

Tack Robert och givetvis ni alla andra, fick jag svar på dem flesta av mina frågor..
en sak till bara..

om jag nu ska satsa på låt os säga 12 h
ska jag gå ut o hålla kanske 26 km/h på rakan eller ska jag försöka pressa upp mig till 28-30???
brukar det st

Räkna på hur många stopp du ska ta, se till att dessa är korta. 5 minuter ska räcka för att fika o fixa toa. Lätt att man stelnar till annars. Håll en jämn belastning 2/3-delar av loppet, fram till Karlsborg har jag för mig man brukar säga. Känns det bra

Hur länge du tänkt att fika bestämmer ju vilken hastighet du behöver när du sitter på cykeln. 😉
Jag tror det löser sig när du kommit iväg. Häng med i första bästa klunga för att hushålla med krafterna från första början. Går det för fort så hoppa över ti

Bob: Du kan ju kombinera med ett par pass spinning i veckan, fram till typ mitten av april när det fina vädret börjar på riktigt. Spinning ger jättebra kondis, och med lite tur kan du hitta andra VR-cyklister där som du kanske kan öva klungkörning med. Bi