Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR Hjälp
You need to log in to create posts and topics.

Jag har enbart ätit energy bars och gels under de rundor jag har kört. Det fungerar bra.

Ett tips är att innan start skära upp barsen i lämpliga storlekar. Jag delar mina i fyra delar och äter en bit varje kvart. Utöver det tar jag minst en liten gel (E

Klart man skall köra vättern på trainern! Om man liksom undertecknad är tekniknörd har man givetvis någon av de datoriserade Tacxarna och då är det bara att tuta och köra på google earth. Får dock erkänna att jag aldrig dristat mig längre än till gränna p

Tyvärr så har jag ju inte en så avancerad trainer utan får förlita mig på den bärbara datorn att visa allt.
Frågan är bara hur jag skall lösa det... 🙂

Johan:
Använder du Enervit Liquid något på slutet också?

tack grabbar, verkligen goda råd !!!, precis vad jag behöver just nu!!!
ska skriva ut denna tråd och läsa den i lugn o ro ett par ggr innan drabbningen i juni!!!

Robert,
Jag har använt mig av den, däremot minns jag inte om jag har gjort det på VR och exakt när jag i så fall har tagit den. Förmodligen åt jag en hel del mer gel än vad Enervit rekommenderar.

Det jag däremot vet är att jag hade med mig några produkte

Sorry att jag lånar din tråd lite Bob... 🙂
Tack för svaret Johan! Jag sneglar på ditt upplägg med bars och gel, för jag hade för lite med mig i fjol. Jag hade en Liquid kvar som jag tog vid Hammarsundet och som började verka efter mindre än en mil. Grym

Bättre att ha med för mycket än för lite.

Jag fyllde samtliga ryggfickor med energi (gels främst men även några bars), och hade en ramväska (http://www.lindbergscykel.se/scott-digi-ramvaska-p-1847.aspx) i vilken jag hade de färdigskurna bars-bitarna.

De med skruvkork bör man "föröppnat" så att man lättare kan få upp dessa, och då endast med munnen. Det funkar bra för min del. Och som Johan är inne på. Dela upp bars mm innan. Blir så mycket bekvämare då, tycker jag.

Och själv kör jag med en Ironman-r

Jag klippte sönder mina bars i portionsbitar och la i den fåniga lilla ramväskan som är praktiskt. Funkade kalas att slippa hålla på ta fram bar, skala den, tugga av, stoppa tebax. Bara ned med handen ta en bit ås toppa i munnen.

Tills det började regna