Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR Hjälp
You need to log in to create posts and topics.

Bruse.

Min lilla fåniga "Ramväska" har ett inbyggt litet regnskydd, som skyddar bars mm mot väta. Har inte din det?

Vänligen

P.

Jo, men det var lite Göteborgsväder över det hela, det regnade från sidan, uppifrån, underifrån, å det skvätte in. Regnskyddet är inte 100% tätt.

Jag körde på snickers i ramväskan under min första (och hittills enda) VR. Det jag erfor var att bitarna blev rejält kalla (läs: hårda och sega) framåt morgonkvisten och att käkmusklerna inte riktigt ville efter några timmar i fartvind. Jag lyckades helt

Bob det är lungt!
Jag ska själv köra mitt första VR iår. Ska trampa runt Vättern på en Nishiki Ultra Pro dvs en hybrid.
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=3268
Har ganska samma antal mil i kroppen samt planerade mil inför loppet och jag

P.>

Min erfarenhet är den motsatta. Jag ”föröppnade” alla mina gels men de klibbade igen totalt. Något fel gjorde jag uppenbarligen, möjligtvis hade jag slarvat vid öppnandet eller skruvat åt korken för dåligt, men gel:en fungerade som ett effektivt klis

Tips: öva under träningar på att äta det ni tänkt äta under loppet. Då lär ni er både att öppna och hantera grejjorna och även se vad du och din kropp gillar/klarar av.

Näringsvärden är med avseende på 100g av livsmedlet.

Kalorier: 490 kcal (2052 kj)
Protein: 10 g
Kolesterol: 8 mg
Kolhydrater: 54 g
Fett: 25 g
Fiber: 3,2 g

Det är en Snickers det och kolla in vad en bars ger så inser man snabbt att snicker är mins

Hej Johan.

"Min erfarenhet är den motsatta. Jag ”föröppnade” alla mina gels men de klibbade igen totalt. Något fel gjorde jag uppenbarligen, möjligtvis hade jag slarvat vid öppnandet eller skruvat åt korken för dåligt, men gel:en fungerade som ett effekt

http://www.utsidan.se/cldoc/smalandskt-julbak_454.htm

Man kan ju "baka" själv också.

Vänligen

P.

Förutom att proväta (och inte bara ett par tuggor utan åtminstone ett par tre kakor under ett pass) så kan jag rekommendera att koka egna bars. Rune-kakor är en klassiker (kolasmet med havregryn) men själv föredrar jag Stalles makt-kakor (inte fullt lika