Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVR Hjälp
You need to log in to create posts and topics.

Hmm... 2,5 liter... jag får nog tänka om lite...
Jag kan inte med att säga hur mycket jag drack, men jag var nog den mest kissnödige i vårat gäng 😀

Utgå alltid från hur mycket du själv dricker. Olika personer dricker olika mycket.

Rent logistiskt tycker jag inte att det är något större problem att få med cirka 4 liter vätska. Jag hade 2 stora Zefal-flaskor på ramen och en camelbak på 2 liter.

Sätte

Sedan gäller det att flaskorna finns med efter Gränna.

Ja, genom Gränna vill man inte ligga bakom någon med dåligt fastsatta flaskor bakom sadeln. Egentligen vill jag överhuvudtaget inte ligga bakom någon med flaskor fastsatta där.

Så det är ingen bra lösning.

Det finns bättre. Personligen skulle jag inte sätta flaskor bak på sadeln, men många gör det.

OM man väljer att ha flaskor där bör man dels vara medveten om att balansen på cykeln blir ganska annorlunda. Det finns även uppenbar risk för att flaskorna lo

Extra jobbigt för dem som cyklar på natten när det är svårare att se borttappade flaskor o annan bråte på vägen i god tid ...

Jag har två flaskor under sadeln och fästet har jag fått dit så det sitter slimmat och bomfast precis under sadeln. Sedan har jag en resår-rem som håller flaskorna på plats i hållarna. Lätta att lossa och sätta dit igen under färd. 🙂

"Extra jobbigt för dem som cyklar på natten när det är svårare att se borttappade flaskor o annan bråte på vägen i god tid ... "

Då får man se till att köra om alla andra startande innan mörkret faller... 😀

Precis som Robert skriver.

"Jag har två flaskor under sadeln och fästet har jag fått dit så det sitter slimmat och bomfast precis under sadeln. Sedan har jag en resår-rem som håller flaskorna på plats i hållarna. Lätta att lossa och sätta dit igen under