Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningWhey-80??
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan alla, har nyligen köpt Whey-80 o undrar ifall det finns nån annan här som dricker det? såfall hur gör du?

så fall när? innan, efter löppasset?

ersätts en måltid med Whey-80? ex ersätter ett mellanmål?

kan det ätas som frukost?

det står att man

Direkt före och efter träning blir perfekt. Helst utblandat med supersnabba kolhydrater, såsom maltodextrin och/eller druvsocker.

Till frukost och mellanmål är det för snabbt och orsakar ett onödigt insulinpåslag. Kasein är ett betydligt bättre protein a

ok jag ha nu ätit typ 1 timme innan löpturen sen en drink direkt efteråt. äter även bra mat men minskat på kolhydratsintaget vid de stora måltiderna (lunch o middag) då vikt minskning behövs

har 0,5dl skopa så jag tar ca: 2 sådana till 1,5dl vatten 1,5dl

Direkt innan är direkt innan. Typ direkt innan.
Direkt efter är direkt efter. Typ direkt efter.

Skippa mjölken och kör bara vatten. Glöm inte maltodextrin/druvsocker eller i värsta fall helt vanligt socker. Runt en dl eller lite mer.

Som löpare behöver

ok såg efter jag skrivit mitt inlägg att du skrivit direkt innan o efter *sorry* för tjateriet.

ok men tack för dina svar..
ska pröva detta 🙂

Jag har aldrig kört proteinpulver före träning, men brukar ta det efter. Hur och hur mycket beror på vad jag tränat. Har jag sprungit/cyklat tar jag lite mindre än rekommenderad dos men öser dessutom i maltodextrin eller glukos. Hur mycket beror på hur lå

Jag ersätter aldrig en måltid med Gainer, proteinpulver utan använder det endast som tillskott när jag tränat riktigt hårt.
Själv så använder jag bara rent protein efter träning tillsammans med snabba kolhydrater så att kroppen tillgodoses med protein s

Vad är syftet med att dricka protein före träning? Efter träning har jag förstått, men innan? Gäller detta kondition- eller styrketräning eller både och?

Ni som inte har provat med en Gainer före. Gör det. Särtskilt före styrketräning. Proteinet sätter musklerna i ett anabolt tillstånd och kolhydraterna ger er energi. Ni kommer upptäcka att ni kör alla set mycket intensivare och att ni kommer igång direkt

Lovar att testa Per.

12