Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningWhey-80??
You need to log in to create posts and topics.

12

Per,
är detta något du kör även före löpning eller cykling? Jag har varit lite tveksam till att ta protein före en konditionsträning; har känts som att elda för kråkorna med dyra protein. Skulle gärna testa, styrketränar dock inte, så jag undrar hur din e

Nä jag tar ingen Gainer före ett konditionspass på träning. Däremot före en tävling. Då är det de sk BCAA proteinerna jag är intresserad av. Branched Chain Amino Acids. De påstås vara välgörande för uthållighetsidrottare, men det finns nog inga riktigt sä

Jo, men när det gäller grenade aminosyror är det ju mer specifika effekter man är ute efter. Har för mig att Pripps Energy Plus innehöll såna, kanske också dagens Pripps, har inte köpt dem på åratal. Påstås sänka serotoninhalten i hjärnan. Själva mekanism

Det är en viss skillnad på gainers och proteinpulver. Gainers används ofta till viktökning, och innehåller en blandning av kolhydrater, protein och inte allt för sällan mineraler och vitaminer. Medans proteinpulver, är koncentrerat protein och saknar andr

By the whey....
Så tror jag dock på att bra vanlig kost räcker för de flesta utövare om man inte lägger ner väldigt mycket tid på träning eller mycket tunga muskelkrävande övningar, ie styrketräning då proteinbehovet är större.

Gröt funkar alltid 😉

12