Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningYrsel/Illamående
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla glada (och icke glada)

Det är så att jag nu har satt igång igen efter uppehåll över vintern med terränglöpning. Springer runt 7, 7.5 km i lugnt tempo. Jag har under flera år haft svårigheter med stress och ångest (men inte nu längre då jag mår b

*bump

Inte en aning.. men även om du springer lugnt så är kanske tiden du är ute för lång?

Jag kan må konstigt om jag tränat hårdare än jag brukar.

Testa att springa lika lugnt men bara 15-20 minuter och se om du mår illa/blir yr även då?

Jag vet inte om jag begriper frågeställningen, men jag blir yr om jag äter innan jag springer (inom en dryg timma i alla fall).

Kan det vara en ledtråd?

Hej Magnus.

jo jag undrade om det kunde vara så att spänningar i nacke, axlar kan göra att man får yrsel och så. Matintag innan och efter ja. det är väl 2 timmar innan? Det är det jag håller mig till.

Jag har samma problem...

Jag får yrsel när jag springer. Har inte sprungit ett ordentligt löppass på snart ett år...

Hoppsan sa Tobias....Kan du blåsa upp luft till trum-hinnorna??????Dvs stängd mun å så blåser du ut luft genom näsan som då åxå går till hinnorna så att du känner att du har kontakt med dom den vägen. Känns det att det är svårt typ så handlar det om spoln

Kjell: Kan du förklara lite bättre?

Du kanske slappnar av när du har tränat vilket då blir annorlunda för kroppen vilket skapar illamående/yrsel. Kanske har något med balanssinnet att göra, prova att springa i en annan slags terräng och lite kortare!

När jag har tränat ett pass mer än van

Tack för alla svar och spekulationer.

Ja du Tobias, det är absolut inte roligt. Och jag kan förstå att du låter bli att springa om du får sådan yrsel av det. 🙁

Jag tror det kan vara som Jennifer skriver. Och nu när jag läst det så kopplade jag. Jag v