Quote from Guest on 16 August 2012, 13:00Hej,
då har jag bestämt mig för att simning är galet kul, och att det förmodligen vore ännu roligare om jag kunde hålla ett högt och robust tempo i 400 meter. Tar tacksamt emot alla eventuella nybörjartips; tänkte först delge mina tankar/förutsättningar.
Hej,
då har jag bestämt mig för att simning är galet kul, och att det förmodligen vore ännu roligare om jag kunde hålla ett högt och robust tempo i 400 meter. Tar tacksamt emot alla eventuella nybörjartips; tänkte först delge mina tankar/förutsättningar.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 13:10Kicka hårdare med benen så blir du inte lika trött i armarna.
Kicka hårdare med benen så blir du inte lika trött i armarna.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 17:12Det finns många med mångårig simerfarenhet som kan ge dig bra råd här. Jag tror att de kommer säga tvärtemot Ice Man och rekommendera att få en bra balans och streamline i vattnet, inte sparka hårdare...
Det finns många med mångårig simerfarenhet som kan ge dig bra råd här. Jag tror att de kommer säga tvärtemot Ice Man och rekommendera att få en bra balans och streamline i vattnet, inte sparka hårdare...
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 20:41Det stämmer flindra! Är du någralunda vältränat jag tror att din problem ligger i vattenläge. Det är nästan omöjligt att ger dig råd utan att ser dig. Så kan du posta en video av dig under 25m från sidan eller helst rakfråm kan du få bättre tips.
Men en
Det stämmer flindra! Är du någralunda vältränat jag tror att din problem ligger i vattenläge. Det är nästan omöjligt att ger dig råd utan att ser dig. Så kan du posta en video av dig under 25m från sidan eller helst rakfråm kan du få bättre tips.
Men en
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 21:41Simning är 70% teknik och 30% styrka. Tyckte jag läste att du är hyffsat vältränad, dvs att tekniken bör jobbas upp i simningen. Avslappnat och fint istället för att "strida mot" vattnet. Lita på att vattnet bär dig, crawla lugnt och försiktigt med tillit
Simning är 70% teknik och 30% styrka. Tyckte jag läste att du är hyffsat vältränad, dvs att tekniken bör jobbas upp i simningen. Avslappnat och fint istället för att "strida mot" vattnet. Lita på att vattnet bär dig, crawla lugnt och försiktigt med tillit
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 23:47Personligen tror jag det är väldigt svårt att bli bra på en så tekniskt krävande sport som simning utan hjälp.
Min simning har utvecklats otroligt mycket sen jag gick med i en triathlonklubb där jag fick hjälp av simtränare och tålmodiga klubbkamrater.
Personligen tror jag det är väldigt svårt att bli bra på en så tekniskt krävande sport som simning utan hjälp.
Min simning har utvecklats otroligt mycket sen jag gick med i en triathlonklubb där jag fick hjälp av simtränare och tålmodiga klubbkamrater.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 00:13Du har rätt Jörgen!
Kan man vara med en vuxencrawlkurs eller en camp eller privat one-on-one träning göra det. Direkt feedback i vatten från någon som kan är tusan ggr bättre än allt annat
Du har rätt Jörgen!
Kan man vara med en vuxencrawlkurs eller en camp eller privat one-on-one träning göra det. Direkt feedback i vatten från någon som kan är tusan ggr bättre än allt annat
Quote from Tomas Stöt on 23 August 2012, 22:21Skulle också rekomendera en crawlkurs - så du får verktyg att jobba vidare med!
Skulle också rekomendera en crawlkurs - så du får verktyg att jobba vidare med!
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 18:37Ditt val av "badbyxor" påverkar inte ditt vattenläge positivt...
Ditt val av "badbyxor" påverkar inte ditt vattenläge positivt...
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 18:43Det var en bra poäng! Jag missade den del av den första post.
Badbyxor med fickor är inte bra när man ska lära sig simma. Man ska helst och simbyxor. Inte för att fart spela någon roll men shorts påverka inte bara vattenläge utan också din möjligheten at
Det var en bra poäng! Jag missade den del av den första post.
Badbyxor med fickor är inte bra när man ska lära sig simma. Man ska helst och simbyxor. Inte för att fart spela någon roll men shorts påverka inte bara vattenläge utan också din möjligheten at