Quote from Guest on 2 October 2008, 15:25Hej,
Ibland har det sina sidor att bo på landet.
Igår när en av mina grannar var ute med sin jakthund stötte hunden ihop med två vargar som dessvärre anföll hunden ganska illa. Hunden verkar nu klara sig fysiskt ialla trots svåra bett.Idag när jag tog
Hej,
Ibland har det sina sidor att bo på landet.
Igår när en av mina grannar var ute med sin jakthund stötte hunden ihop med två vargar som dessvärre anföll hunden ganska illa. Hunden verkar nu klara sig fysiskt ialla trots svåra bett.
Idag när jag tog
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 15:35Vilka äventyr. Man glömmer lätt av att det finns den typen av djur i Sverige.
Nej här i Malmö är det mest exotiska att jag brukar bli prejad i Pildammsparken av ett gäng stavgående tanter.
Vilka äventyr. Man glömmer lätt av att det finns den typen av djur i Sverige.
Nej här i Malmö är det mest exotiska att jag brukar bli prejad i Pildammsparken av ett gäng stavgående tanter.
Quote from Lotta Lindström on 2 October 2008, 15:40Vad häftigt att se björn. Och vilken tur att det inte var en hona med ungar. Här har man tur om man ser rådjur eller älg.
Vad häftigt att se björn. Och vilken tur att det inte var en hona med ungar. Här har man tur om man ser rådjur eller älg.
Quote from Tommy Persson on 2 October 2008, 15:42Häftigt! Men hade det varit jag så hade jag förmodligen blivit väldigt rädd. Varför blev inte du det?
Häftigt! Men hade det varit jag så hade jag förmodligen blivit väldigt rädd. Varför blev inte du det?
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 15:46Varför jag inte blev rädd?
Nja jag vet inte, gissar det berodde på att björnen så tydligt visade att den ville iväg istället för att attackera/resa sig på bakbenen som de gör ibland.Men kanske mer sannolikt för att det gick så fort. Annars kan ju tjädra
Varför jag inte blev rädd?
Nja jag vet inte, gissar det berodde på att björnen så tydligt visade att den ville iväg istället för att attackera/resa sig på bakbenen som de gör ibland.
Men kanske mer sannolikt för att det gick så fort. Annars kan ju tjädra
Quote from Jonny Persson on 2 October 2008, 15:48Med rötterna i Lappland så har jag fått uppleva björn 20 meter från huset. Gick ut för att spela boll på gräsmattan. Dagen innan hade jag och kompisen smetat in honung på träden runt tomten för att locka björn och det blev snabbt napp. Hörde något nere i
Med rötterna i Lappland så har jag fått uppleva björn 20 meter från huset. Gick ut för att spela boll på gräsmattan. Dagen innan hade jag och kompisen smetat in honung på träden runt tomten för att locka björn och det blev snabbt napp. Hörde något nere i
Quote from Jan Lundquist on 2 October 2008, 18:30Jag bodde mitt i ett vargtätt revir i 10 år men jag såg bara varg när jag var med barnen på skansken en gång. Alla andra däremot har sett den, t ex springande över min tomt jagandes ett rådjur..
Jag bodde mitt i ett vargtätt revir i 10 år men jag såg bara varg när jag var med barnen på skansken en gång. Alla andra däremot har sett den, t ex springande över min tomt jagandes ett rådjur..
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 19:47Häftig upplevelse!Att du kan vara så kylig i sådan situation.Jag hade nog fått hjärtsnörp.För ca tre veckor sedan var jag ute på löparunda i skogen.Då stötte jag upp en älgko å hennes kalv som låg i daglega.Var ca 10meter i från dom.
Gissa om jag höll på
Häftig upplevelse!Att du kan vara så kylig i sådan situation.Jag hade nog fått hjärtsnörp.För ca tre veckor sedan var jag ute på löparunda i skogen.Då stötte jag upp en älgko å hennes kalv som låg i daglega.Var ca 10meter i från dom.
Gissa om jag höll på
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 21:41Nya önskeklappen i jul för oss "lantisar"....en bjällra att sätta runt halsen kanske...;)
Nja, man skulle nog känna sig ganska fånig då men vi har också väldigt mycket björn och älg i krokarna. Har dock inte sett något av det....ännu!!! (H)
Men jag kan i
Nya önskeklappen i jul för oss "lantisar"....en bjällra att sätta runt halsen kanske...;)
Nja, man skulle nog känna sig ganska fånig då men vi har också väldigt mycket björn och älg i krokarna. Har dock inte sett något av det....ännu!!! (H)
Men jag kan i
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 22:57Själv var jag så glad över ekorren som kämpade uppför trädet med en stor nöt i munnen och staren som tog ett njutningsfyllt dopp i bäcken. Men det var ju i centrala Göteborg.
Själv var jag så glad över ekorren som kämpade uppför trädet med en stor nöt i munnen och staren som tog ett njutningsfyllt dopp i bäcken. Men det var ju i centrala Göteborg.