Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 01:25vore jag inte fullt så trött som jag är hade detta varit rätt tid på dygnet att hitta på nåt dråpligt inlägg om att jag har träffat björn många gånger. han är min bror, och inte så värst farlig... 😉
vore jag inte fullt så trött som jag är hade detta varit rätt tid på dygnet att hitta på nåt dråpligt inlägg om att jag har träffat björn många gånger. han är min bror, och inte så värst farlig... 😉
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 02:24Det närmnsta björn man har kommit var när hunden hade rullat sig i björnskit å det var inge roligt alls
Det närmnsta björn man har kommit var när hunden hade rullat sig i björnskit å det var inge roligt alls
Quote from Fredric Lagerström on 3 October 2008, 07:24Ett sånt möte Fredrik! En sån grej! Undrar vad björnen säger till sina vänner?
Jag såg en grävling för inte så längesedan, allti nåt.
Ett sånt möte Fredrik! En sån grej! Undrar vad björnen säger till sina vänner?
Jag såg en grävling för inte så längesedan, allti nåt.
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 07:27Ja grävlingar är mäktigt i sig. Jag möter dem då och då i Slottsskogen.
Men en björn. Det äger!
Ja grävlingar är mäktigt i sig. Jag möter dem då och då i Slottsskogen.
Men en björn. Det äger!
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 07:49Jag har varit i Slottsskogen och sett sälar i säldammen och några i spåret vid sidan om.
Jag har varit i Slottsskogen och sett sälar i säldammen och några i spåret vid sidan om.
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 07:59Mina träningskompisar ser ofta Björn i spåret.....
Mina träningskompisar ser ofta Björn i spåret.....
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 08:25Häftigt att stöta på en björn på skogsturen! Eventuellt såg jag bakvagnen på ett lodjur för något år sedan, som korsade skogsvägen strax framför mig, men det gick så oerhört fort att jag inte var helt säker på om det inte var ett rådjur jag såg...
Annars
Häftigt att stöta på en björn på skogsturen! Eventuellt såg jag bakvagnen på ett lodjur för något år sedan, som korsade skogsvägen strax framför mig, men det gick så oerhört fort att jag inte var helt säker på om det inte var ett rådjur jag såg...
Annars
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 10:30Erik: har haft samma typ av älgmöte i Rapadalen i Sarek. De är grymt mycket större och grövre än de taniga älgar som man kan se här i Mälardalen speciellt på så nära håll. Vi satt en tidig morgon och spanade efter björn men såg tyvärr inga utan badande äl
Erik: har haft samma typ av älgmöte i Rapadalen i Sarek. De är grymt mycket större och grövre än de taniga älgar som man kan se här i Mälardalen speciellt på så nära håll. Vi satt en tidig morgon och spanade efter björn men såg tyvärr inga utan badande äl
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 10:56Har faktiskt haft en nära-älg-upplevelse nära Hellasgården. Kom springande runt en krök och där stod en ältjur som uppvaktade en älgko. Kände mig inte helt avslappnad då paret stod ca 5 meter in i skogen... Hade precis innan läst om en tjur som såg en bil
Har faktiskt haft en nära-älg-upplevelse nära Hellasgården. Kom springande runt en krök och där stod en ältjur som uppvaktade en älgko. Kände mig inte helt avslappnad då paret stod ca 5 meter in i skogen... Hade precis innan läst om en tjur som såg en bil
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 11:07Den där bilen, var det en Taurus? 😉
Älgarna i Rapadalen som står helt under det nästan nollgradiga vattnet och betar vattenväxter är en häftig syn!
En gång hörde jag en vandrare kommentera "kolla det stora älgstimmet där ute!", och pekade på sandrevlar
Den där bilen, var det en Taurus? 😉
Älgarna i Rapadalen som står helt under det nästan nollgradiga vattnet och betar vattenväxter är en häftig syn!
En gång hörde jag en vandrare kommentera "kolla det stora älgstimmet där ute!", och pekade på sandrevlar