Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Deppig" av löpfrånvaro
You need to log in to create posts and topics.

Är det fler här som känner av att ni blir deppiga/nere/lättstötta/argsinta mm när ni inte får/kan springa så mycket/långt som ni vill?
Har ni i sådana fall några tips på vad man kan göra åt det?
Kram,
Jenny

Nej, tack o lov inte!

Det Du upplever är inget konstigt alls egentligen. Vid löpning, och även annan träning, frisätts endorfiner, som är ett morfinliknande hormon. Man kan bli både kemiskt och psykiskt beroende av detta hormon. Beroenden framkallar ju

(1) JA! (2) PCP! (H:)

Måste inte vara just löpning i mitt fall, men JA, jag klassar mig som träningsnarkoman. Inte glad när jag inte hinner träna ofta nog.

Jag har begränsats i min löpning av många småskador och krämpor under ett antal år, periodvis när det varit sämre har det känts deppigt och irriterande. När jag övergav satsningen på löpning hösten 2011 var det som mest deppigt, lite av en identitetskris

Ja, jag känner verkligen igen det... Jag springer tre gånger i veckan, och blir ett pass inställt blir jag rätt så sur och otrevlig. Jag kan känna samma sak innan passet på helgen oxå.
Men när passet är genomfört blir jag glad och nöjd av alla endorfiner

Rid ut november mörkret Jenny, lägg ned pressen och bevara några nyckelpass som du kör ostrukturerat nä lusten faller på. Och planera dom kommande ultra loppen som du vill springa, odla lusten och inte minst passionen, så bör det släpp framöver.

Klart man blir deppig när man blir skadad och inte kan träna. Jag vet inte om jag skulle kalla det för träningsnarkomani om man får sämre humör när man är skadad. Även de som inte tränar så mycket blir på sämre humör då. Iaf mina vänner som ligger på 2-3

Skönt att inte vara ensam, trodde nästan att jag var på väg att bli tokig!

Jag tycker ju inte att springer så himla mycket, och det mesta är i princip på mellanmjölksnivå. Har läst tidigare att det krävs rätt hård träning för att få kroppen att frisläppa

Instämmer med tidigare inlägg, tur man har många sporter att falla tillbaka på. Har sprungit mig till hälsporrestrul, så nu är det mountainbike som gäller. Blir det lite kallare åker långfärdsskridskorna fram, och blir det snö är det dags att valla skidor