Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Leif.

333K på 8 dygn.
1. Räkna ut snitthastigheten.
2. Räkna ut hur mycket vila det finns att tillgå under 192 timmar om man tar sig "bara" 333K.
3. Musklerna utvidgas vid rörelse. För fort och hinnor "spricker". Lyssnar man på kroppen och man ger den ti

Okej Anders... Min sjukgymnast fanns (och finns troligen kvar) på IMC i Malmö.

Jag vet inget om hur stressfrakturens placering mm påverkar rehabliliteringen. Jag vet bara att jag fick förslaget från en bra källa och att det funkade för mig och att det va

För det första Ina så tycker jag att du har en ganska så sund syn på din träning å att den just nu är bra och låg som den väl ska vara när man börjar om på nytt så att säga. Jag tycker inte att du ska ha dom där tankarna på att "öka" i pallet hela tiden .

Vad snälla ni är alla som försöker hjälpa 🙂
Tänk om man skulle jogga en minut 3ggr/vecka i första veckan i januari, sedan 2min 3ggr andra veckan och sedan fortsätta med att lägga på en minut för varje ny vecka; då skulle jag ju kunna jogga 52 minuter sis

Oj då Ina. är du rädd för nåt???... typ skada eller är du bara oerhört försiktig?????
Långsam jogging i typ fem minuter tror jag alla klarar av som "ingångshöjd"...ökningen sedan kan man väl liksom känna sig för inför typ och kanske testa å förändra etc..

Ina: Ja, det låter ganska sunt! En bra riktlinje om man är orolig för nya skador är att lägga upp ett rehabschema där man tränar jätteförsiktigt - sen tränar man försiktigare än schemat. Priset du kan få betala om du stressar fram (om än så lite) är oprop

@Ina: Det kan nog hända att du kan öka lite snabbare än 1 minut i veckan, men jag tror det är en jättebra idé att utgå från en minut och öka därifrån i sakta mak.

@Kjell: Nej du - fem minuter långsam jogg klarar inte alla otränade av! Då jag tog mina för

dubbel post

Ja förlåt att jag skrev då..!..Trodde att jag nämnt nåt om att känna efter och vid minsta smärta gå tillbaka till promenerandet eller liknande samt att en rutinerad löparkompis kunde vara nåt än att själv fundera sig fram.
Och visst är vi människor olika

Nämen Kjell då, du brukar väl inte surna till för ingenting... 😉

De som du har sprungit med och som har orkat jogga 5 minuter var antagligen så mycket bättre än jag.
Jag talade ju bara utifrån min egen erfarenhet och kunde konstatera att alla nybörjare