Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast, nu får vi väl skilja lite på äppel och päron här. 🙂

Nybörjare i vad? Träning öht eller löpning?

Är man helt, totalt otränad med en kondition, som gör att man låter som en blåsbälj i minsta lilla trappa, kan det nog resultera i nära-döden-upplev

Ledsen att kullkasta din teori Sylvia, men det var faktiskt nybörjare på just löpning jag var då jag kämpade mig genom min första joggminut. (#)

Jag tränade en hel del annat på den tiden, mest stavgång, cykling och power walks - totalt ca 5-6 timmar i ve

Aha, OK. Jag gjorde som Du Yvonne; utgick från egen erfarenhet när jag själv började löpträna. Och hade inte alls samma upplevelse. Men vi är alla olika. 🙂

Jag började aldrig med spring/gå intervaller utan när jag hade promenerat min runda varje dag i ca 2 veckor (3km) tog jag mod till mig och joggade den. med 25kg för mycket hängandes runt kroppen var jag stolt som en tupp att kunna jogga hela 3km i typ 8:3

I onsdags morse sprang jag tillsammans med en arbetskamrat som envist hävdade "jag kan bara springa i några minuter - sedan är jag död och måste gå". Jag hade svårt att tro på honom eftersom det inte är nån "soffpotatis". Vi sprang i 7,5 km non-stop. Det

Näää Yvonne...det behövs massa mera skittrådingar för att göra mig sur....!!!hehehe. Men jag tycker nu att vi får fokusera oss på saker som kan ge tjejen en fortsatt bra å bättre träning....och framför allt en skadefri sådan. Förlåt att jag gick in i en t

Håller med dig Kjell: visst ska vi försöka ge så bra råd som möjligt!

... det var därför jag använde mig själv som exempel: jag har ju faktiskt lyckats öka min löpmängd från 1 minuter jogg augusti 2007 till 6 timmars ultralöpning augusti 2009.

(H)

Å det ska du verkligen ha cred för Yvonne....tycker att kanske Ina ska kontakta dig i den privata sfären så kanske hon kan få ett å annat lite mer personligt stämplat tips...vad vet jag!. Ref inkentinken så har hon nu i alla fall fått se hur en tråd i Fun

All rehab, omstart av löpning m.m. beror väl rimligen på vilken sorts skadeproblematik det handlade om och kanske viktigast av allt om vilken orsak det var till att problematiken uppstod från första början?

Du Ina verkar hur eller hur vara väldigt klok f